خبرگزاری کار ایران

کمالی‌پور در موافقت با استیضاح ربیعی:

اگر دلسوز کشور هستید چرا از طریق شستا نقدینگی را جذب نکرده‌اید؟

asdasd
کد خبر : ۶۵۴۰۲۲

نماینده جیرفت گفت: شما از اقتصاد آگاهید اگر شما دلسوز این کشور هستید چرا از طریق شستا نقدینگی را جذب نکرده‌اید چرا زمینه رونق اقتصادی را فراهم نکردید.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یحیی کمالی‌پور با عنوان موافق استیضاح بیان کرد: امروز نام من در لیست افرادی که باید سخنرانی کنند نبود آنچه باعث حضور من شد عملکرد نمایندگان در ابتدای جلسه بود.

وی خطاب به ربیعی بیان کرد: من معتقد هستم که وزارت عریض و طویل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نتوانسته است خواسته‌های به حق زیرمجموعه خود را که رضایتمندی بخش عظیمی از کشور است را برطرف کند و دغدغه آنها را از بین ببرد. امام فرمود اگر مجلس اصلاح بشود کشور اصلاح می‌شود. آنچه ما امروز شاهد آن هستیم باید نشان این اصلاح گری مجلس باشد.

نماینده جیرفت ادامه داد:‌ معاونین وزیر دو هفته گذشته به جنوب کرمان آمدند و فریاد استغاثه مردم را شنیدند امروز جنوب کرمان یک بخش و ده‌ها جنوب دیگر در استان‌های دیگر استان همین سرنوشت را دارند. در این شرایط حساس مجلس وظیفه مهم مطالبه حق مردم را دارند.

وی یکی از مطالبات به حق مردم را اشتغال‌زایی دانست و بیان کرد: وزیر کار نقش اساسی و مهمی در این حوزه دارد اما آنچه که شاهد آن هستیم فریاد فارغ التحصیلان و کارگران بیکار است. من سیاسی حرف نمی‌زنم و سیاسی عمل نمی‌کنم من امروز گریه‌های مردمم را می‌بینم لیسانسه‌ها و فوق‌لیسانسه‌هایی که حاضرند مستخدم شوند اما حتی برای مستخدمی هم متاسفانه جایی برای آنها پیدا نمی‌شود.

کمالی‌پور گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و رسیدگی به معیشت آنان از جمله وظایف مهم این وزارتخانه است اما شما می‌دانید بخش اعظمی از اجتماع کنندگان در مقابل مجلس، سازمان برنامه و بودجه همین بازنشستگان هستند.

وی مهمترین مشکل کشور را حجم نقدینگی دانست و اظهار کرد: بخش مهمی از اقتصاد کشور در قالب شرکت‌های شستا در اختیار ربیعی است بخش مهمی از پتروشیمی‌ها در اختیار ربیعی است اخباری که تاکنون به دست نمایندگان رسیده است که بیان می‌کند وزارت کار توانسته است مقابل فساد این سازمان‌ها بایستد اما من به عنوان یک قاضی صحت و سقم این اطلاعات را تایید نمی‌کنم.

کمالی‌پور خطاب به ربیعی گفت: شما از اقتصاد آگاهید اگر شما دلسوز این کشور هستید چرا از طریق شستا نقدینگی را جذب نکرده‌اید چرا زمینه رونق اقتصادی را فراهم نکردید شما به طور مسقتیم مسئول کاهش حجم بیکاری هستید چرا برای کاهش این کاری نکردید؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز