خبرگزاری کار ایران

بزرگداشت روز خبرنگار در زنجان با حضور مسئولان مربوط

کد خبر : ۶۵۳۸۰۰

آیین نکوداشت انجمن صنفی خبرنگاران با طرح مسائل و مشکلات این صنف برگزار و بر حمایت های مادی سازمان ها از رسانه برای اقتصادی شدن مطبوعات استان تاکید شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، رضا رحیم‌پور، رئیس انجمن صنفی خبرنگاران در آیین نکوداشت روز خبرنگار انجمن صنفی خبرنگاران استان زنجان، اظهار کرد: این انجمن از سال گذشته و به منظور شناسایی و حل خلاء‌های موجود در این زمینه تشکیل شده است.

وی با یادآوری اینکه این تشکل دارای شناسنامه ملی بوده و رسیدگی به بیمه خبرنگاران و مباحث رفاهی این قشر در اولویت نخست آن قرار دارد، گفت: پیش نویس طرح جامع رسانه‌ای و مطبوعاتی آماده شده است که در صورت تصویب گام مهمی در تقویت جایگاه و امنیت شغلی خبرنگاران برداشته می‌شود.

در ادامه مدیرعامل انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان به ساختمان پنج طبقه انجمن حمایت از بیماران کلیوی که با کمک های مردمی ساخته شده است، اشاره کرد و گفت: این ساختمان با زیربنای 4500 مترمربع در حوزه آموزشی و پیشگیری احداث شد.

طهماسبی با یادآوری اینکه پیشگیری اولویت انجمن بیماران کلیوی است، خاطرنشان کرد: مرکز دیالیز این ساختمان نیز دارای 30 تخت است که 200 بیمار را زیر پوشش قرار می دهد.

وی با اشاره به اینکه خدمات پاراکلینیکی در طبقه زیرزمین این ساختمان ارائه می شود، تصریح کرد: بیماران کلیوی که وارد چرخه دیالیز می شوند، جزء تعداد اندکی که شرایط در یافت کلیه را دارند، تا آخر عمر نیازمند دستگاه های دیالیز هستند.

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان هم با گرامیداشت روز خبرنگار گفت: خبرنگاران اطلاع رسانی و آگاه سازی مردم را برعهده دارند از این‌رو باید همچون دیده بانی تمام مسائل را رصد کنند.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان هم در سخنانی با اشاره به اینکه هیچ پرونده ای در دو سال گذشته در هئیت منصفه مطبوعات زنجان مطرح نشده است، افزود: ایجاد تشکل های رسانه ای در استان جزو ضرورت هاست.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری زنجان هم به عنوان یکی دیگر از سخنرانان جلسه با بیان اینکه خبرنگاران در دریافت اطلاعات از سازمان ها مشکل دارند، از مدیران دستگاه های اجرایی خواست تا زمینه فعالیت حرفه ای خبرنگاران را فراهم کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز