خبرگزاری کار ایران

دین‌پرست خبر داد:

تشکر رئیس‌جمهور از روند تعیین تکلیف کانتینرهای متروکه بندر شهید رجایی

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۶۵۹

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور از دستور رییس‌جمهور برای انجام اقدامات لازم درخصوص ترخیص آخرین کانتینرهای باقیمانده در بندر شهید رجایی خبر داد.

به گزارش ایلنا، بابک دین‌پرست با اعلام این خبر گفت: در پی گزارش اقدامات به عمل آمده درخصوص تعیین تکلیف چندین هزار کانتینر متروکه در بندر شهید رجائی که در جریان بازدید وزیر کشور از این بندر مورد توجه و پیگیری ویژه حوزه اقتصادی وزارت کشور قرار گرفت، رئیس‌‌‌‌‌جمهور ضمن تشکر از وزرای کشور، امور اقتصادی و دارائی و دادگستری، دستور دادند؛ این اقدامات تا ترخیص آخرین کانتینر ادامه یابد.

وی در تشریح روند تعیین تکلیف این کانتینرها اظهار داشت: از مجموع ۱۰ هزار و ۹۹۴ کانتینر متروکه در بندر شهید رجایی بندر عباس، ۹ هزار و ۸۶۲ کانتیر تعیین تکلیف و ترخیص شد و تنها یک هزار و ۱۳۲ کانتینر باقیمانده در حال انجام تشریفات گمرکی است.

معاون وزیر کشور افزود: قریب به ۱۱ هزار کانتینر تحت عنوان اموال متروکه و ۱۰۵ هزار تن کالاهای بلاتکلیف، قریب به ۱۰ سال در انبارهای بندر شهید رجایی در استان هرمزگان نگهداری می‌شدند که با پیگیری وزارت کشور از طریق استانداری هرمزگان و همکاری صمیمانه تمامی دستگاه‌های مسئول در سطح ملی و استانی، وضعیت آنها تعیین تکلیف شد. 

دین‌‌‌‌پرست ادامه داد: گزارش این اقدامات به رئیس‌‌‌‌جمهور ارسال شد که ایشان دستور پیگیری اقدامات لازم تا ترخیص آخرین کانتینر را ابلاغ کردند.

وی اضافه کرد: بنا به اعلام استانداری هرمزگان، کانتینرهای باقیمانده تا پایان مرداد ماه تعیین تکلیف خواهد شد و همچنین برنامه‌‌‌‌ریزی لازم جهت جلوگیری از بروز موارد مشابه در آینده نیز صورت می‌پذیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز