خبرگزاری کار ایران

جهانپور خبر داد:

اخطار به دو شرکت به‌دلیل تعلل در توزیع دارو

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۴۱۹

سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: دو شرکت پخش دارو به‌دلیل تعلل در توزیع برخی اقلام دارویی اخطار و تذکر جدی گرفتند.

به گزارش ایلنا، کیانوش جهانپور با اعلام این مطلب، اظهار داشت: در صورت تکرار یا اصرار این شرکت‌ها و هر مجموعه دیگری در زنجیره تامین و توزیع دارو، براساس مقررات و از طریق سازمان تعزیرات و مراجع ذی‌صلاح قانونی و نیز اختیارات مصرح سازمان غذا و دارو با عوامل تعلل در توزیع دارو برخورد جدی می‌شود.

وی تصریح کرد: درباره برخورد با احتکار، اختفاء، عدم ارائه یا هرگونه تعلل در تامین و توزیع کالا به ویژه دارو و کالاهای اساسی اجماع وجود دارد و همه دستگاه‌های مسئول در این‌خصوص اعلام آمادگی کامل کرده‌اند و در شرایط فعلی و در راستای حفظ حقوق عمومی، هیچ‌گونه اغماضی در این رابطه صورت نخواهد گرفت.

سخنگوی سازمان غذا و دارو از تمام فعالان حوزه دارو و داروخانه‌ها و همچنین آحاد شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد تعلل در توزیع و ارائه ندادن دارو و تخلفاتی از این دست، موارد را به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور و سازمان غذا و دارو گزارش کنند.

سخنگوی سازمان غذا و دارو یادآور شد: مردم اطمینان داشته باشند، تولیت نظام سلامت و سازمان غذا و دارو اجازه نخواهند داد، منافع عمومی و حیثیت نظام دارویی و خیل عظیم تلاشگران جامعه داروسازی و فعالان حوزه دارو تحت الشعاع رفتارهای عده قلیلی افراد یا مجموعه‌های متخلف قرار گیرند.

جهانپور با اشاره به رصد منظم وضعیت دارویی کشور توسط وزارت‌بهداشت و سازمان غذا و دارو، اظهار داشت: مردم درصورت مشاهده تخلفات حوزه سلامت به ویژه تخلفات دارویی می‌توانند با سامانه 190 وزارت بهداشت تماس بگیرند و این تخلفات را گزارش کنند تا این موارد توسط بازرسان وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو بررسی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز