خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان بیان کرد:

بهبود و ترمیم سالنهای سینما تحت تأثیر عوامل مختلف به تأخیر می افتد

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۳۵۲

کهولت سن مالکان سینما، وراثی بودن و تعدد شرکاء عملاً کارایی، بهبود و ترمیم سالن ها را تحت الشعاع قرار داده است.

به گزارش ایلنا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با بیان اینکه استان گیلان دارای 10 سینمای فعال با 11 سالن نمایش فیلم در 8 شهرستان است، گفت: سینما 22 بهمن، سپیدرود (دارای 2 سالن) و میرزاکوچک رشت، دریا آستارا، گلسرخ و هلال احمر بندرانزلی، زیتون رودبار، شهرسبز لاهیجان، شادی ماسال و طلوع فومن، سینماهای فعال استان هستند.

اقدامات لازم و تسهیلات اداری برای ساخت پردیس سینمایی در مکان سینمای قدیمی و تخریب شده انقلاب رشت صورت گرفته است.

وی با اشاره به جمعیت بالغ بر دو میلیون و 530 هزار نفری استان گیلان بر اساس سرشماری سال 95، تصریح کرد: بر اساس آمارها به ازای هر 230 هزار نفر یک سالن و هر 517 نفر یک صندلی در سینماهای استان موجود است.

فاضلی با اشاره به وجود چهار سینمای غیرفعال در گیلان، اذعان کرد: کهولت سن مالکان سینما، وراثی بودن و تعدد شرکاء عملاً کارایی، بهبود و ترمیم سالن ها را تحت الشعاع قرار داده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به سینماهای در دست احداث در استان، افزود: یک مورد سینما در شهرستان تالش در دست احداث است و در شهرستان های آستانه اشرفیه و لاهیجان نیز درخواست اولیه ثبت و اقدامات مقتضی صورت گرفته است.

فاضلی در خصوص تجهیز و مرمت سینماهای استان نیز اظهار کرد: متأسفانه سینماهای فعال کنونی در گیلان از داشتن سیستم تهویه مطبوع، صندلی های استاندارد، امکانات رفاهی ضروری و ظاهر مناسب بی بهره هستند که برای تجهیز و مرمت به حداقل اعتبار بالغ بر 50 میلیارد ریال نیاز است.

وی بیان کرد: موسسه سینما شهر وابسته به سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در صورت همکاری مالکان سینماها و احراز شرایط اولیه، نسبت به تجهیز این سینماها اقدام خواهد کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت 5 دفتر انجمن سینمای جوانان در استان اشاره کرد و افزود: دفاتر انجمن سینمای جوانان در شهرستان های رشت، رودبار، لاهیجان، بندر انزلی و تالش به عنوان بازوان توانمند این اداره کل در حوزه آموزش و تولید آثار سینماگران جوان فعالیتی مستمر دارند.

فاضلی اضافه کرد: بحث سینمای سیار نیز در قالب طرح «سینما سلام» با همکاری انجمن سینمای جوانان گیلان در مجتمع های فرهنگی و هنری شهرستان های فاقد سینما در سراسر استان برگزار می شود.

به گفته وی؛ درخواست احداث دو مورد «سینما تک» نیز در استان به ثبت رسیده است.

فاضلی در پایان با بیان اینکه 41 عنوان فیلم با فروش بیش از یکصد و 60 هزار قطعه بلیط طی سال 96 در سینماهای گیلان به نمایش گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: بابت اکران های سه ماهه نخست امسال نیز بیش از 60 هزار قطعه بلیط در استان به فروش رفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز