خبرگزاری کار ایران

وزیرراه و شهرسازی در جمع خبرنگاران:

رشد پروانه‌های ساختمانی در سال جاری/ ابتکارات زیادی برای تعدیل بازار مسکن در دست داریم

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۲۶۹

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به قدرتمند بودن صنعت ساختمان در ایران گفت: با توجه به رونق بازار مسکن این صنعت می‌تواند به عنوان پشتیبان بخش مسکن عمل کند.

به گزارش ایلنا،‌ عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از هجدهمین نمایشگاه صنعت ساختمان ایران در جمع خبرنگاران این نمایشگاه را بسیار بزرگ  و ارزشمند توصیف کرده و گفت:  ۷۵۵ شرکت داخلی و ۱۵۱ شرکت خارجی به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این نمایشگاه شرکت کردند.

آخوندی برگزاری این نمایشگاه را نشان از توان تولیدی خوب ایران در صنعت ساختمان دانست و افزود: در حوزه‌های مختلف، کارهایی که تولید می‌شود هم از نظر فناورانه و هم از نظر زیبایی و طراحی کاملا قدرت رقابت بین‌المللی دارد و خوشبختانه اغلب صنعتگران بازار بین‌المللی نیز دارند.

وی ادامه داد: این نشان می‌دهد صنعت ساختمان از آن دسته صنعت‌هایی است که می‌توان برای افزایش رشد ملی و توسعه صنعتی ایران روی آن حساب کرد.

وزیر راه و شهرسازی به رشد پروانه‌های ساختمانی در سال جاری اشاره کرد و گفت: آمارها نشان می‌دهد در همین ماه‌های اولیه به سمت توسعه و رونق بیشتر در بخش مسکن حرکت کرده‌ایم. صنعت ساختمان یکی از صنایع پشتیبان برای بخش مسکن و ساختمان‌سازی است که می‌تواند هم به صنعت کمک کند و هم اشتغال خوبی را ایجاد کند.

این مقام مسئول ادامه داد: در صحبتی که با تولیدکنندگان داشتم، متوجه شدم اغلب آن‌ها بازار بین‌المللی دارند و می‌توانند محصولات خود را به کشورهای همسایه و دیگر کشورها صادر کنند.

آخوندی در ادامه به سیاست‌گذاری برای بخش مسکن اشاره کرد و گفت: ابتکارات زیادی  را در دستور کار داریم .هم برای بازار اجاره لایحه‌ای را ارائه دادیم و هم اقداماتی مانند مالیات و خانه‌های خالی و همچنین معافیت‌های مالیاتی برای ساخت واحدهای کوچک مقیاس که بیشتر مورد نیاز بازار است، انجام شده است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: برای اجاره این واحدها در بازار نیز معافیت‌های مالیاتی پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی در پایان گفت: پیشنهادات و ابتکارات مختلفی ارائه شده و اکنون مراحل تصویب خود را در شورای عالی پول و اعتبار و نهادهای دیگر طی می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز