خبرگزاری کار ایران

تازه‌ترین آمار خدمات درمانی به زائران مدینه منوره

asdasd
کد خبر : ۶۵۳۰۰۸

مسئول مرکز پزشکی مدینه منوره درباره تعداد مراجعات از ۲۷ تیرماه تاکنون گفت: تاکنون ۸ هزار و ۸۹۵ مراجعه کننده به درمانگاه‌های کشورمان در مدینه داشته ایم که خوشبختانه مشکل و بیماری خاصی نبوده است.

به گزارش ایلنا، علی ترکان درباره برنامه ریزی های انجام شده برای زایران مدینه منوره گفت: در طول حج سال 97 در مدینه منوره 4 مرکز درمانی در 4 هتل که محل تجمع بیشترین زائران ایرانی بود، مستقر شده است.

وی افزود: هتل های جلنار الطیبه، مکارم پلازا ، رویال مکارم و جلنار السلام 4 هتل شهر مدینه منوره است که مراکز درمانی ایران در آنجا برپا شده بود.

مسئول مرکز  پزشکی مدینه منوره تصریح کرد: در طول ایام حج ، سه درمانگاه شبانه روزی و یک درمانگاه 16 ساعته خدمت رسانی دارند؛ که خدمات ۱۶ ساعته در رویال مکارم برقرار است.

ترکان افزود: کل کادر پزشکی مدینه منوره  شامل 18 پزشک عمومی، داخلی، متخصص زنان، طب اورژانس، اعصاب و روان و تکنسین دارویی و پزشک اعزام (عمدتا عرب زبان)، جهت هماهنگی اعزام بیماران به بیمارستان های سعودی فعالیت دارند؛هچنین 6 پرستار خانم در این مراکز مشغول خدمت رسانی هستند.

وی توضیح داد: سرم تراپی، تزریقات ، بستری موقت برای زائران در این مراکز راه اندازی شده انجام می شود.

مسئول مرکز پزشکی مدینه منوره گفت:  4 دستگاه آمبولانس به همراه تکنسین دارویی جهت اعزام بیماران به بیمارستان تدارک دیده شده است و خوشبختانه مشکل خاصی وجود ندارد .

ترکان با بیان اینکه تیم پزشکی از چند روز قبل از حضور زائران در مدینه استقرار یافته است، گفت:

تاکنون خدمات خوب و مطلوبی به زایران ارایه شده است و مشکل و بیماری حادی وجود ندارد؛ غالب بیماران به دلیل دردهای عضلانی ، فشار خون، سرماخوردگی و ...مراجعه داشته اند.

وی درباره نحوه پذیرش زایران نیز اظهار کرد:در این مراکز بیمار ابتدا با ارائه کارت زائر و یا شماره ملی خود پذیرش و مشخصات وی بر روی سامانه درمانی زائران توسط پزشک معالج دریافت می شود. دراین سامانه سوابق پزشکی فرد در پرونده ای که قبل از سفر در ایران تشکیل داده ، ثبت شده است. 

مسئول مرکز پزشکی مدینه منوره افزود: در مرحله بعد ، بیمار توسط پزشک معاینه می شود و به دنبال آن برای دریافت نسخه به داروخانه مراجعه می کند. 

در صورتی که بیمار نیاز به بستری موقت داشته باشد، در همین محل بستری می شود و اگر نیاز به مراقبت های بیمارستانی داشته باشد، با هماهنگی با وزارت بهداشت عربستان ، بیمار جهت رسیدگی و درمان به بیمارستان های مدینه انتقال می یابد. 

ترکان درباره تعداد مراجعات از ۲۷ تیرماه تاکنون گفت: تاکنون ۸ هزار و ۸۹۵ مراجعه کننده به درمانگاه‌های کشورمان در مدینه داشته ایم که خوشبختانه مشکل و بیماری خاصی نبوده است.

وی افزود: از تعداد مراجعه کنندگان، حدود ۵۱ نفر به بیمارستان های سعودی اعزام شده اند که از این تعداد نیز فقط ۲ نفر همچنان بستری هستند و آمار ذکر شده مداوا شده اند.

مسئول مرکز پزشکی مدینه منوره تصریح کرد : خدمات پزشکی به زایران عزیز تا آخرین روز حضور آنها در مدینه منوره ادامه می یابد و امیدواریم شاهد صحت و سلامت زایران باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز