خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد:

دلیل استیضاح منحرف کردن ذهن مردم از مشکلات جامعه است/مجلس قصور خود را برعهده بگیرد

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۵۷۸

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل گفت: مطمعنا مسایل سیاسی پشت‌پرده استیضاح علی ربیعی است. جامعه کارگری استان به شدت مخالف استیضاح وزیری است که برخاسته از بطن جامعه کارگری است.

مرتضی مقدم (دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل) در خصوص استیضاح علی ربیعی به خبرنگار ایلنا گفت: مطمعنا مسایل سیاسی؛ پشت‌پرده این استیضاح است. کاش و ای کاش کارگران هیچ‌گاه شستا نداشتند. جامعه کارگری استان به شدت مخالف استیضاح وزیری است که برخاسته از بطن جامعه کارگری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اردبیل ادامه داد: مشکل اساسی در حال حاضر شرایط اقتصادی و معیشتی جامعه است و عامل وضعیت موجود تنها دولت نیست بلکه مجلس هم در این نابسامانی‌ها نقش دارد. ما از مجلس می‌خواهیم که قصور و تقصیر خود را برعهده بگیرد و شفاف و صریح با مردم صحبت کند.

وی با طرح این سوال که اولویت باوجود نابسامانی‌‌های کنونی و شرایط اقتصادی، آیا استیضاح ربیعی است؟، افزود: قبل از ربیعی وزرای دیگری در لیست استیضاح قرارداشتند، اما متاسفانه مجلس از آخر لیست به اول می‌آید و قبل از کمیسیون؛ استیضاخ را اعلام وصول می‌کند.

این فعال کارگری در ادامه گفت: در این زمان ما از مجلس سوال داریم. سوال ما درباره سوالات متن استیضاح است. به عنوان مثال کم و کیف قوانین مربوط به معوقات که همین مجلس برخلاف اصول بیمه‌ای آن را تصویب کرد و باعث وضعیت اسفبار کنونی شد. کاش و ای کاش امکان سوال ما از نمایندگان وجود داشت. آیا پایین آمدن بیش از ۵۰ درصد قدرت خرید از علی ربیعی است یا مجموعه اقتصاد کشور ازجمله وزیر اقتصاد و مجلس؟! نقش ربیعی در به وجود آمدن این آشفتگی‌های اقتصادی چه مقدار است؟!

دبیر اجرایی خانه کارگر اردبیل در پایان تاکید کرد: در این استیضاخ چند نکته مهم و حائز اهمیت وجود دارد. نکته اول اینکه؛ استیضاح حق طبیعی نمایندگان است اما نکته مهم این است که مواردی که در متن استیضاخ آمده قبلا به عنوان سوال مطرح و پاسخ داده شد و نمایندگان قانع شده‌اند. طرح مجدد این سوال‌ها به عنوان استیضاح امروز دیگر بی‌محل است. نکته دوم؛ طی نشدن روال صحیح استیضاح است که براساس مصوبه داخلی مجلس ابتدا نمایندگان طرح سوال می‌کنند و وزیر پاسخ می‌دهد و اگر پاسخش نمایندگان را قانع نکرد، کارت زرد می‌گیرد و بعد از دریافت کارت زرد دوم و سوم، تازه مورد استیضاح پیش می‌آید. نکته سوم هم اینکه؛ استیضاح ابتدا در کمیسیون مرتبط مطرح می‌شود و در آنجا از وزیر طرح سوال می‌شود و اگر کمیسیون قانع نشد، سپس به صحن علنی وارد می‌شود. حال سوال ما از هیت رییسه مجلس این است چرا قبل از اینکه طرح استیضاح در کمیسیون اجتماعی مطرح شود، مستقیما توسط هیت رییسه اعلام وصول شد؟ آیا این خلاف قانون خود مجلس نیست؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز