خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر صنعت انجام شد؛

افتتاح نخستین کارخانه تولید کنسانتره سنگ‌آهن هماتیتی کشور در زرند

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۴۰۷

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: افتتاح نخستین کارخانه تولید کنسانتره سنگ‌آهن هماتیتی از باطله‌های کم عیار با ظرفیت 600 هزار تنی سالیانه در شهرستان زرند، افتخاری برای استان کرمان و کشور در زمینه تکمیل زنجیره صنایع فولادی، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کرمان، محمد شریعتمداری در مراسم افتتاح نخستین کارخانه تولید کنسانتره سنگ‌آهن هماتیتی کم عیار زرند، افزود: شرکت فکور صنعت با اجرای این پروژه در اوضاع اقتصادی کنونی کشور، توانسته ضمن اشتغال زایی در منطقه، امید را در دل جوانان ایجاد کند.

وی با اشاره به نقش مجموعه فکور صنعت در افزایش 36 میلیون تنی تولیدات سنگ آهن  کشور، اظهار داشت: کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هماتیتی کم عیار زرند مایه مباهات و افتخار استان کرمان و کشور در تکمیل زنجیره سنگ آهن و فولاد کشور است به نحوی که می‌توانیم از مواد کم عیار موجود در راستای تولید، ایجاد ارزش افزوده و اشتغال بهره گیری کنیم.

شریعتمداری گفت: استان کرمان نه تنها در حوزه صنایع و معادن، بلکه در سایر حوزه‌های کشاورزی، فرهنگی، اجتماعی رنگین کمانی از مزیت ها را دار است که مایه فخر و مباهات کشور شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل شهرستان زرند افزود: در بازدید از کارخانه واگن‌سازی زرند، با مجموعه‌ای بزرگ آشنا شدیم که قرارداهای داخلی برای تولیدات واگن باری و مسافری دارد و قراردادهای بین المللی نیز برای انجام کار دارد.

وزیر صنعت ضمن ابراز خوشحالی از افتتاح کارخانه تولید سنگ آهن هماتیتی زرند خاطرنشان کرد: در حال تدوین برنامه چهار ساله‌ای تحت عنوان نقشه‌راه و سند جامع توسعه معادن کشور با بهره‌گیری از نظرات همه متخصصان کشور هستیم که به کمک آن از سعی و خطا در توسعه فعالیت‌های معدنی مصون خواهیم شد.

وی گفت: توجه به بخش اکتشاف یکی از برنامه های ما در دولت تدبیر و امید بوده که باعث شده ما بتوانیم هم در سطح و هم در عمق، به اندازه تمامی دوران گذشته در این حوزه پیشرفت داشته باشیم.

شریعتمداری افزود: آنومالی شناسایی شده در استان یزد حکایت از وجود ذخایر عظیم سنگ آهن در اعماق را دارد که معادل کل سنگ آهن موجود کشور است و آینده صنعت فولاد ایران را تنظیم خواهد کرد.

وزیر صنعت گفت: اکتشاف تکمیلی نیز یکی دیگر از برنامه‌هایی است که منجر به ایجاد صنایع تکمیلی و اشتغال بیشتر خواهد شد و طبق محورهای سند تدوینی جامع توسعه فعالیت‌های معدنی کشور، مجموعه ایمیدرو مأموریت دارد فعالیت‌ها و اقدامات لازم در این حوزه را انجام دهد.

وی افزود: استفاده از ذخایر معدنی کوچک و توسعه صنایع کوچک نیز می تواند به توسعه فعالیت های معدنی کشور و ایجاد اشتغال در این حوزه کمک کند.

شریعتمداری اظهار داشت: توجه به مسائل زیست محیطی نیز یکی از مواردی است که در بحث استفاده از منابع آبی مورد توجه قرار داده ایم و خوشبختانه کارخانه تولید سنگ آهن هماتیتی زرند با اجرای طرح آبگیری باطله ها، به صرفه جویی سالیانه 500 هزار لیتری آب کمک خواهد کرد.

بنا به گفته وزیر صنعت هم‌اکنون با افتتاح این کارخانه 700 نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار خواهند شد که با انجام طرح‌های تکمیلی، آمار اشتغال‌زایی 1000 نفری را در مجموعه خواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت فکور صنعت مجری احداث کارخانه تولید کنسانتره سنگ آهن هماتیتی از باطله‌های کم عیار، گفت: تمامی مراحل طراحی و ساخت این کارخانه به دست جوانان متخصص این کشور انجام شده و تولیدات این کارخانه صرفا در کارخانجات گندله سازی کشور مصرف خواهد شد.

شیخ زاده افزود: احداث این کارخانه برای اولین بار در کشور باعث شده تا بتوانیم از باطله‌های کم عیار به روش هماتیتی، کنسانتره سنگ‌آهن تولید کنیم.

وی درباره مزیت های اجرای این طرح اظهار داشت: تکنولوژی برتر این کارخانه که می‌تواند feo های کم عیار را جذب کند و از دفع آنها جلوگیری کند و نیز اشتغال 200 نفر به صورت مستقیم و 500 نفر به صورت غیر مستقیم از مهمترین مزیت های اجرای این پروژه است

شیخ زاده گفت: کاهش 70 درصدی مصرف آب بخش صنعت با آب گیری باطله‌ها و همچنین کنترل اینترنتی و آنلاین این کارخانه که برای اولین بار در مجموعه های تولیدی سنگ‌آهن خواهد بود؛ این مجموعه را متمایز از بقیه کارخانه ها در کشور خواهد کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز