خبرگزاری کار ایران

اسد به اوستیای جنوبی می‌رود

asdasd
کد خبر : ۶۵۲۲۳۷

رئیس‌جمهوری خودخوانده اوستیای جنوبی از انجام هماهنگی‌ها و برنامه‌ریزی برای سفر رئیس‌جمهوری سوریه به این جمهوری خبر داد.

به گزارش ایلنا، «آناتولی ببیلوف» رئیس‌جمهوری خودخوانده اوستیای جنوبی، امروز- شنبه- اعلام کرد که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه برای سفر به این جمهوری برنامه‌ریزی می‌کنند.

بیبیلوف در پاسخ به این پرسش خبرگزاری «اسپوتنیک» روسیه، که آیا اسد برنامه‌ای برای سفر به جمهوری اوستیای جنوبی دارد، گفت: «طبعا او می‌خواهد. علاوه بر این، ما توافق کردیم تا در جمهوری اوستیای جنوبی با هم دیدار کنیم ولی هنوز زمان این سفر مشخص نشده است».

وی خاطرنشان کرد، افتتاح سفارت اوستیای جنوبی در دمشق و هیات دیپلماتیک سوریه در کشورش هرگز دور از انتظار نیست.

رئیس‌جمهوری اوستیای جنوبی خاطرنشان کرد که وزارت خارجه این جمهوری درباره این موضوع بررسی می‌کند و اجرای این تصمیم زمان‌بَر نخواهد بود.

پیشتر رئیس‌جمهوری اوستیای جنوبی در سفرش به دمشق، پس از امضای توافقنامه دوستی، عالی‌ترین نشان این کشور را به بشار اسد اعطا کرد.

دولت سوریه در ماه می گذشته با جمهوری‌های خودخوانده آبخازیا و اوستیای جنوبی توافقنامه‌ای برای روابط دیپلماتیک در سطح سفارتخانه‌ها به امضا رساند و هر دو کشور استقلال یکدیگر را به رسمیت شناختند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز