خبرگزاری کار ایران

علم‌الهدی در خطبه‌های نمازجمعه مشهد:

تهدید رئیس‌جمهور امریکا به تحریم‌ با پیشنهاد مذاکره دادن یکی است/ مردم به صحنه بیایند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۸۸۹

امام جمعه مشهد تاکید کرد: وقتی دولت و مجلس تماشاچی شدند، شما مردم باید به صحنه بیائید؛ نه آنجور که جاسوس‌های امریکایی با فراخوان می‌خواهند تا از این فرصت استفاده کرده و شما را در برابر نظام قرار دهند. این نظام بر خون بچه‌های شما بنیان شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مشهد، با اشاره به دو ویژگی امام رضا (ع) در رهبری جامعه و خنثی کردن توطئه‌های دشمنان گفت: خوشبختانه ویژگی اول در جامعه امروز تقریبا وجود دارد. محور اصلی در تصمیم‌گیری‌های دولت باید منویات رهبری باشد و باید همه دستگاه‌ها خواسته‌هایشان را مورد توجه قرار دهند.

تهدید رئیس‌جمهور امریکا به تحریم‌ با پیشنهاد مذاکره دادن یکی است

وی با بیان اینکه امریکای ملعون و جریان‌های نابکار سیاسی‌اش ما را با توطئه‌ها و فتنه‌های مختلف محاصره کرده‌اند، اظهار داشت: مردم و مسئولان ما در این چهل سال در برابر فتنه‌های امریکا ایستادگی کرده و مقاومت کرده‌اند و این مقاومت همچنان ادامه دارند کماآنکه توطئه دشمن نیز همچنان دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تاکید بر اینکه توطئه‌های دشمنان مانند گذشته ادامه دارد، تصریح کرد: هرچه دشمن اعلام و عمل کنند، همه در یک جهت است. تهدید رئیس‌جمهور امریکا به تحریم‌های فوق‌العاده مستاصل کننده و تهدید به سرکوب مردم با پیشنهاد مذاکره دادن یکی است. هر دو در خط دشمنی و عداوت است؛ هم آنجا که تهدید به سرکوب و تحریم می‌کند و هم آنجا که پیشنهاد مذاکره می‌دهد.

دشمن ما را در وضعیت اقتصادی در نطقه ضعف می‌بیند

علم‌الهدی ادامه داد: هنوز یک هفته از تهدید رئیس‌جمهور امریکا نگذشته است که او پیشنهاد مذاکره می‌دهد، چون وضعیت اقتصادی داخلی ما در شرایطی است که دشمن ما را در یک نقطه ضعف می‌بینند.

وی با بیان اینکه خرید طلا در دنیا چهار درصد کاهش یافته ولی در ایران بیست و چند درصد بالا رفته است، خاطرنشان کرد: در چنین شرایطی، دشمن تحلیل می‌کند طلا و ارز محور سبد کالا شده  است. می‌بیند این اقتصاد بیمار تضعیف شده و این کشور مورد ضعف قرار گرفته به هر چیزی تن می‌دهد و بعد هم سر وعده‌هایش دبه درمی‌آید و زیرش می‌زند.

برخی افراد غرب‌زده هنوز عبرت نگرفته‌اند

خطیب نماز جمعه این هفته مشهد مدعی شد: امریکا از برجام خارج شد در حالی که ایران در برجام داوطلبانه در چاله آب سنگین خود بتن ریخت و هزاران سانتریفیوژ را به صورت آهن پاره درآورد و غنی‌سازی ۲۰ درصدش را تعطیل و برنامه غنی‌سازی تا ۵۰ درصدش را به سه و نیم درصد کاهش داد. در این شرایط امریکا از برجام خارج شد و دید با این شرایط گفت هر چی بخواهیم به ما می‌دهند و بعد هر چی وعده بدهیم، زیرش می‌‌زنیم.

علم‌الهدی با بیان اینکه امریکا از وضعیت‌ سال‌های گذشته تجربه دیده ولی برخی افراد غرب‌زده هنوز عبرت نگرفته‌اند، ابراز داشت: این مذاکره و آن تهدید در یک جهت و آن دشمنی با انقلاب و نظام ایران و بالاتر از همه دشمنی با مردم ایران است.

دولت و مجلس تماشاچی شده‌اند

وی با طرح این سوال که در وضعیتی که امروز در کشور داریم باید چه کنیم؟ بیان کرد: وضعیت نابسامان اقتصادی و معیشتی یک واقعیت انکارپذیر است. مردم ما هرچه آسیب‌پذیرتر و فقیرتر باشند، این واضعیت را بیشتر درک می کنند. یک عده قلیل به جان ارز و طلا افتاده‌اند و می‌خواهند این ثروت را به خارج از کشور بیرون ببرند. اینها پیاده نظام امریکا و غرب بوده و عامل امریکا هستند.

این عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه متاسفانه دولت و مجلس تماشاچی شده‌اند، یادآور شد: دولت و مجلس یک اقدام سریع و قاطعی که باید انجام دهند، انجام نمی‌دهند. البته این آقایان سه طرح چند فوریتی برای حل مشکلات دارند ولی طرحی که در درازمدت مشکلات را برطرف کند به غیر از اینی است که مردم گرفتار شام و ناهار خود هستند.

مردم به صحنه بیایند

علم‌الهدی با بیان اینکه ما حرکت انقلابی از مجلس و دولت می‌خواهیم، عنوان کرد: آنها نباید تماشاچی وضع مردم باشند که مردم شب بخوابند و صبح ببینند آب خوردن‌شان دو برابر شده است. مردم را در برابر یک عده زالوصفت که سبد کالا را بر محور طلا قرار داده‌اند، پر پر می‌شوند.

وی اضافه کرد: وقتی اینها تماشاچی شدند، شما مردم باید به صحنه بیائید؛ نه آنجور که جاسوس‌های امریکایی با فراخوان می‌خواهند تا از این فرصت استفاده کرده و شما را در برابر نظام قرار دهند. این نظام بر خون بچه‌های شما بنیان شده است. عده‌ای فرصت‌طلب هم فکر می‌کنند موجی برای بازگشت به قدرت برای آنها بلند شده در حالی که مقداری از این نابسامانی ریشه در مدیریت نابکارانه خود آنها دارد.

 

امریکا می‌‌‌خواهد مردم به معیشت خود مشغول شوند

امام جمعه مشهد خطاب به مردم گفت: شما به صحنه اقدام و عمل بیایید. در روزهای آخر حکومت شاه، شاه یک توطئه کردو آن ایام در مشهد نبودم بلکه در مسجدی در تهران بودم. این مسجد در محله فقیرنشین بود. جوانان محله فروشگاهی ایجاد کرده و کالاهای اساسی را جمع‌آوری کردند و نیمه‌قیمت به مردم فقیر می‌فروختند و نفت می‌بردند و به مردم سوخت‌رسانی می‌کردند.

علم‌الهدی ادامه داد: امریکا می‌‌‌خواهد مردم به معیشت خود مشغول شوند. مشکل ما در فقرای دست به دهان، در قشر کارگر و آسیب‌‌‌پذیر است که با ماهی یک میلیون می‌‌‌‌خواهند، عائله پنج نفره را مدیریت کنند. 

وی افزود: امروز ما بسیج داریم، دلاوران بسیج ما در صحنه هستند، جریان‌های حزب‌‌‌‌‌الله در صحنه هستند، به این شکل اقدام علمیاتی بکنند و قشر مستعضف را از چنگال پولداری که سبد کالا را در محور طلا قرار داده، نجات دهند. بسیج، جوانان و نیروهای حزب‌‌‌اللهی ما اگر این اقدامات را بکنند، مسلما مشکل خانواده‌های فقیر حل نمی‌شود. امیدواریم ان‌شاالله همانطوری که چهل سال توطئه‌های دشمن را لگدمال کردیم، مقتدرانه امریکایی که امروز زبون‌تر و ضعیف‌تر خارتر در دنیا است، پاسخ دهیم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز