خبرگزاری کار ایران

داودی‌مهر:

رودخانه بشار یاسوج احیا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۶۷۶

با محوریت شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد، آب به رودخانه خشک شده بشار یاسوج بازگشت و حیات دوباره‌ای به این رودخانه بخشید.

به گزارش ایلنا از یاسوج، حدود ۲ سال پیش نفس رودخانه بشار آب یاسوج به تپش افتاد و مدتی نیز از تپش ایستاد و ایستادن قلب بشار سبب نگرانی شهروندان و گردشگران شده بود.

شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در شش‌ماه گذشته تلاش‌های فراوانی برای شنیدن تپش قلب بشار یاسوج انجام داد که چند روزی است این تلاش‌ها نتیجه داد و بازگشت تپش قلب بشار ضرب‌آهنگ شادی شهروندان یاسوج و میهمانان این شهر شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد در حاشیه بازگشت آب به رودخانه بشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در یاسوج گفت: متاسفانه در بسیاری از سرشاخه‌های رودخانه بشار شاهد کشت‌های پرآب، پمپاژهای غیرمجاز و ساخت‌وسازهای بی‌رویه‌ای بودیم که همه این موارد دست به دست هم داده بودند تا رودخانه بشار خشک شود.

علی داودی‌مهر با بیان تلاش‌های انجام‌شده برای بازگشت آب به رودخانه بشار یاسوج اظهارداشت: در یک‌ماهه اخیر به ریاست معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، دبیری شرکت آب منطقه‌ای این استان و مشارکت دستگاه‌های مرابط جلسات متعددی برگزار و در نهایت تصمیمات ویژه‌ای برای احیای رودخانه بشار یاسوج اندیشیده شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نجات رودخانه بشار یاسوج از دست متجاوزان به حریم رودخانه و آب آن کار سختی بود که متاسفانه برخی از این متجاوزان دارای مجوزهایی بودند اما برداشت‌های بیشتری نسبت به مجوزهای اخذ شده داشتند.

داودی‌مهر با اشاره به وجود برخی مشکلات در راه ساماندهی رودخانه بشار یاسوج از عزم خود و شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد برای بازگشت کامل آب به بستر این رودخانه خبرداد و البته از تمام دستگاه‌های اجرایی، شرکت‌های خدمات‌رسان و مسوولان ارشد استانی خواست کنار شرکت آب منطقه‌ای باشند تا رودخانه از دست متجاوزان به آن نجات کامل یابد.

وی گفت: سرشاخه‌های بشار یاسوج شامل قلات، مزدک و پریکدان را از وجود انشعابات غیرمجاز، برداشت‌های بی‌رویه و شیفت‌بندی‌های غیراصولی با وجود داشتن برخی مجوزها پاک خواهیم کرد تا شاهد لبخند شهروندان، گردشگران و زندگی دوباره جانداران در این رودخانه باشیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از مشارکت گروه کنسرسیوم کره جنوبی و ایران برای احیای بشار یاسوج خبرداد و خاطرنشان کرد: مطالعه احیای رودخانه بشار یاسوج با مشارکت گروه مهندسان کره جنوبی و ایران از سال گذشته شروع و در آینده نزدیک به اتمام‌می‌رسد.

داودی‌مهر افزود: از تمامی دستگاه‌های مرتبط، مردم و کسانی که در مجاورت رودخانه بشار یاسوج دارای مجوز هستند یا نیستند مصرانه می‌خواهیم زمان خروجی نتیجه نهایی مطالعه احیای رودخانه بشار یاسوج با شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد همراهی و همکاری کنند.

وی اصلی‌ترین محور رودخانه بشار یاسوج را حدفاصل پل بشار تا پل مختار عنوان و اظهارداشت: با احیای بشار شاهد فعال‌شدن بخش‌خصوصی و تکمیل پروژه‌های عمرانی مانند پارک‌ساحلی شهرداری این شهر خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز