خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون وزارت ارشاد؛

برگزیدگان جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات در یزد تجلیل شدند

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۵۰۱

با حضور معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد، برگزیدگان جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات در یزد تجلیل و تقدیرشدند.

به گزارش ایلنا، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم با بیان اینکه موقعیت ایران در عرصه هنرهای دینی در جهان ممتاز و درخشان است، اظهار امیدواری کرد که جشنواره ملی نقاشی‌خط در سال‌های آتی نیز با مشارکت بیشتر هنرمندان در یزد برگزار شود.

عبدالهادی فقهی زاده افزود: مهمترین هدف جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات یزد این بود که بستری فراهم شود تا هنرمندان فعال در این عرصه بتوانند به واسطه جلوه‌گری نقش‌ها در بازی خط و رنگ تفکر روحانی و معنوی را متجلی سازند که سرمنشاء آن قرآن کریم است.

وی ادامه داد: هنرمند نقاشی‌خط توانسته علاوه برتسلط بر به خوشنویسی توانسته با ذوق سرشار خود که بازی با حروف در اشکال مختلف و رنگ‌های چشم‌نواز هدف خود را به بهترین شکلو طرح و رنگ به مخاطب ارائه کند. قرآن به زبان هنر است، اگر فصاحت و بلاغت یکی از وجوه اعجاز قرآن بگیریم براساس روایات قرآن از وجوه معانی و محتوایی در حد اعجاز برخوردار است و اعجاز معارفی، علمی و... جوانبی از اعجاز هستند و کنار آن اعجاز بیانی هم وجود دارد که همان هنر قرآن است.

فقهی‌زاده اظهار کرد: هدف کلی ما کمک به خارج کردن قرآن از مهجوریت و وارد کردن آن به عرصه های گوناگون زندگی در حوزه‌های علمی وعملی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه حدود 300 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات یزد ارسال شده بود، اظهار داشت: 65 اثر به بخش پایانی و نمایشگاه نقاشی‌خط آیات یزد با انتخاب داوران راه پیدا کرد.

به گفته وی نمایشگاه منتخب آثار جشنواره ملی نقاشی‌خط آیات یزد هفته گذشته آغاز و تا پایان هفته میزبان علاقه‌مندان در گنجینه فرهنگ و هنر یزد است.

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان این مراسم ضمن تقدیر از دو نوجوان یزدی حافظ کل قرآن کریم از 9 برگزیده این جشنواره به نام‌های محمدرضا صداقت، هادی هنردوست، محمد امین ایمانی راد، ساناز البرزی، مهران بهزادی، رضا هادی زاده، محسن توسلی، نیکو حاجی ابراهیم زرگر و عظیم فلاح با لوح تقدیر و هدایای نقدی تجلیل و قدردانی کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز