خبرگزاری کار ایران

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد اعلام کرد:

حمایت جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه هنرهای قرآنی

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۴۹۹

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد تاکید کرد که وزارت ارشاد از برنامه‌های مرتبط با هنرهای قرآنی حمایت جدی خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، عبدالهادی فقهی‌زاده طی نشستی با موسسات قرآنی استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره هنری آیات دراستان‌های کشور، اظهار داشت: موسسات و فعالان قرآنی باید به‌طور جدی در عرصه هنر ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه قرآن به زبان هنر است،تصریح کرد که قرآن فقط معجزه بیانی نیست و باید به بعد معنایی و محتوایی آن نیز توجه و بهره برد.

به اعتقاد معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی متن مقدس قرآن که بزرگترین وحی نامه الهی است باید به زبان هنرتبلیغ ،ترویج و توسعه داد.

فقهی‌زاده همچنین با بیان اینکه شرایط فرهنگی کشور دچار دگرگونی و دستخوش‌های جدی شده، افزود: در تلاش هستیم سال آینده جشنواره هنری صحیفه سجادیه را در استان‌های کشور برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه تغییر در سبک‌های قرآنی ضروری به نطر می‌رسد، گفت: باید فرهنگ قرآن و اخلاق قرآنی بر مرز و بوم ما و بر مرز و بوم سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اخلاقی ما گسترش یابد.

فقهی‌زاده با اشاره به اهداف کلی معاونت قرآن و عترت اظهار داشت: هدف کلی معاونت کمک به خارج کردن قرآن از مهجوریت و وارد کردن آن به عرصه‌های گوناگون زندگی در حوزه های علمی وعملی است. قرآن را با همکاری مؤسسات قرآنی بیش از پیش به زندگی و زبان مردم نزدیک کنیم.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: در تلاش هستیم صندوق بیمه فعالان قرآنی را با توجه به تعداد فعالانی که در این حوزه هستند را راه‌اندازی کنیم.

ابتدای این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت 118موسسه قرآنی در استان یزد، گفت: موسسات قرآنی استان یزد در سطح کشور نمونه و فعال هستند.

مجید جوادیان‌زاده افزود: با همکاری موسسات قرآنی طی چند سال گذشته نمایشگاه علوم قرآنی و دوره های مسابقات قرآن کریم در سطح استان یزد برگزار شده است.

وی به برگزاری جشنواره نقاشی خط آیات در یزد اشاره کرد و گفت: در این جشنواره 300 اثر ارسال شد که در نهاییت بعد از داوری 65 اثر به نمایشگاه راه پیدا کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: نمایشگاه آثار منتخب این جشنواره در گنجینه فرهنگ و هنر یزد برپا شده که تا پیان هفته میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز