خبرگزاری کار ایران

فرماندار ورامین خبر داد:

فعالیت تولیدی لبنیات «وارنا» از سر گرفته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۳۸۱

فرماندار ورامین گفت: فعالیت تولیدی کارخانه تعطیل شده لبنیات «وارنا» دوباره از سر گرفته می‌شود و در این زمینه با یک موسسه مالی و اعتباری باتجربه در حوزه تولید لبنیات مذاکره شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «محمدرضا یوسفی» علت بی‌نتیجه بودن تلاش‌ها برای حل مشکلات کارخانه وارنا را به توافق نرسیدن با مالکان و بویژه صغیر بودن مالک اصلی اعلام کرد و گفت: سرانجام پس از ده‌ها جلسه، هم‌اکنون ۸۵ درصد توافقات برای واگذاری وارنا به این موسسه مالی واعتباری به دست آمده است.

وی افزود: این موسسه پس از بازدید از کارخانه مدرن تولید لبنیات وارنا موافقت خود را برای خرید آن اعلام کرده و تاکنون نیز دو جلسه برگزار شده است تا روند واگذاری صورت گیرد.

فرماندار ورامین بااشاره به اعلام آمادگی بانک‌های طلبکار برای همکاری و بخشودگی جرائم ابراز امیدواری کرد در صورت واگذاری کامل وارنا به این موسسه مالی اعتباری، مشکلات این واحد تولید لبنی بزرگ در جنوب شرق استان تهران حل شود.

یوسفی از برگزاری جلسات هفتگی برای حل مشکل وارنا نیز پرده برداشت و گفت: برای ترغیب بیشتر این موسسه به خرید وارنا سه مشوق نیز درنظرگرفته‌ایم تا مالک آینده وارنا بتواند علاوه بر لبنیات و بستنی، شیرخشک، کره و آب معدنی نیز تولید کند.

وی از کره و شیرخشک به عنوان نیازهای داخلی کشور یاد کرد و افزود: این دو محصول هم اکنون وارد کشور شده و ارز زیادی نیز صرف تامین آنها می‌شود که اگر موفق به تولید آن در داخل شویم، مانع خروج بخشی از ارزخواهیم شد.

به گفته فرماندار ورامین کارخانه وارنا که گنجایش تولید روزانه هزار تن لبنیات را داشت و از سال ۸۶ آغاز به کار کرد، هیچگاه بالاتر از ۲۰۰ تن در روز تولید نکرد. همین تولید یک پنجمی عامل زیان‌ده بودن آن شد و سالانه خسارتی ۲۰ میلیاردتومانی روی دست مالکان گذاشت.

محصولات این کارخانه که اکنون تعطیل شده است، به برخی کشورهای همسایه صادر می‌شد. این کارخانه که اکنون اعلام ورشکستگی کرده، بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک‌ها بدهکار است. تعداد کارگران این واحد تولیدی ۶۵۰ نفر بود که در یک سال گذشته به ۲۰۰ کارگر کاهش یافت.

 کارخانه تهران شهداد که اکثر افراد آن را به نام کارخانه وارنا می‌شناسند، در سال ۸۶ با حضور معاون اول رئیس‌جمهور وقت فعالیت خود را درابتدای شهرستان ورامین آغاز کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز