خبرگزاری کار ایران

«سیالان» یادگیری در قله‌های عشق و استواری

asdasd
کد خبر : ۶۵۱۲۷۴

سری مستند "غوغای بی‌هیاهو" در تازه‌ترین قسمت خود که پنجشنبه 11 مردادماه ساعت 19:30 روانه آنتن می‌شود، به استان قزوین سفر کرده است.

به گزارش ایلنا، این قسمت از مستند  سیالان در روستای «اوانک» از توابع شهرستان «معلم کلایه» می‌گذرد. روستای «اوانک» در 130 کیلومتری شهر قزوین و در منطقه الموت واقع شده. کامبیز البرزی معلم این روستاست، معلم مدرسه‌ای فقط با یک دانش آموز به نام محمد مهدی که با دو برادرش در کنار مادربزرگ و پدربزرگش زندگی می‌کند. بیشتر مسئولیت این خانواده برعهده محمد مهدی است و معلم فداکار این مدرسه تمام تلاشش را می‌کند تا به این خانواده کمک کند.

روستای «اوانک» از روستاهای منطقه‌ی الموت بزرگ است. این روستا همجوار کوه "سیالان" است. کوهی که قدمت زیادی دارد و نام این قسمت از مستند، از اسم این کوه انتخاب شده است. اکثر اهالی این روستا دامدار و کشاورزند. لهجه این منطقه از استان قزوین تاتی است که نزدیکی زیادی به زبان گیلکی دارد. فضای کوهستانی و نسبتاً سرد این منطقه، مردمان این خطه را سختکوش و صبور ساخته است.

مستند غوغای بی‌هیاهو، تمام مدارس کوچک ایران را به تصویر می‌کشد. این مستند به دور از پرگویی و با انتخاب تصاویری بکر از زندگی روستایی و بومی مناطق مختلف ایران، روایت‌هایی جذاب را برای بینندگان این برنامه تدارک دیده است.

این مستند کاری است از گروه اجتماعی فرهنگی که با مشارکت وزارت آموزش و پرورش و تهیه کنندگی مهدی بابایی تهیه شده و پنجشنبه‌ها ساعت 19:35 در جدول پخش برنامه‌های شبکه دو سیما قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز