خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر علوم؛

نخستین نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۴۶۷

با حضور وزیر علوم، نخستین همایش و نمایشگاه پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، سی‌و دومین نشست رؤسای پارک‌های علم و فناوری کشور نیز همزمان با همایش مدیریت سبز و افتتاحیه نمایشگاه مدیریت سبز در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

نمایشگاه مدیریت‌سبز با هدف بسترسازی برای معرفی شرکت‌های توانمند، جلب پشتیبانی و حمایت دستگاه‌های اجرایی از شرکت‌های مذکور از طریق تعامل کارفرمایان با شرکت‌های تولیدکننده و یا ارائه‌دهنده خدمات در حوزه مدیریت سبز و حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی از امروز تا دهم‌مرداد در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر بر پا خواهد بود.

ضرورت توجه ویژه به حرکت‌های برنامه‌ محور

غلامی در این همایش اظهار داشت: تلاش ما این است که بتوانیم مجموعه آموزش عالی کشور را آن طور که باید و شاید در سطح ملی نمایندگی کنیم و از رویکرد‌های مثبتی که در حوزه سازمان برنامه و بودجه و دولت وجود دارد بهره بیشتری ببریم تا شرایط برای انجام دادن وظایف سازمانی و ذاتی بیش از پیش فراهم شود.

وی افزود: خوشبختانه پارک‌های علم و فناوری شروع خوبی داشته‌اند و امید زیادی به آن‌ها در سطح ملی وجود دارد و ارزیابی‌ها نیز نشان می‌دهد که در روند فعالیت‌های خود توفیقات خوبی کسب کرده‌اند.

به گفته وزیر علوم پارک‌های علم و فناوری حلقه اتصال مجموعه علم و فناوری با بخش خصوصی هستند و این حلقه اتصال باید مسئولیت و ماموریت خاصی را برای خود تعریف کند.

غلامی خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی اگر پارک‌های علم و فناوری هر الگو و برنامه علمی و محاسبه شده و فنی را به مجموعه‌هایی که در زیر چتر خود دارند منتقل کنند می‌تواند جریان مستمری را در آینده ایجاد کند و منشأ اثرات باشد و هر چه دقت و ظرافت علمی و محاسبات دقیق‌تر باشند، این اثرات نیز مطلوب‌تر خواهند بود.

وی عنوان کرد: شاید اهدافی را که در تقویت نیروی انسانی در دانشگاه‌ها داریم، به لحاظ وسعت، تعداد و تنوع رشته‌ها، نتوانیم افراد را به صورت تک به تک به سمت مقصد جهت‌دهی و هدایت کنیم، اما اهداف و برنامه‌ها در پارک‌های علم و فناوری دقیق و هدفمند است.

وزیر علوم افزود: در پارک‌های علم و فناوری زایش فکر و اندیشه مدیریتی را انتظار داریم و لذا نباید در ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چگونگی مدیریت را دیکته کرده بلکه باید در کنار آنها قرار گرفته و کمک کنیم با شکوفا کردن اندیشه‌های جوان بتوانند راهکارهای جدید و نوآوری‌ها را به همه مجموعه‌ها، به خصوص مجموعه‌های در حال توسعه، شرکت‌ها و واحدهای فناوری که امید به آینده در کنار شکوفایی آنها شکل می‌گیرد، منتقل کنند.

وی با تأکید بر اینکه در کشورمان باید اقتدار ملی و سرمایه‌های ملی را از منابع خام به سمت نیروی انسانی توسعه‌یافته انتقال دهیم تصریح کرد: این مهم باید یک حرکت ملی باشد و بخش قابل توجه آن را باید پارک‌های علم و فناوری و مراکز پژوهشی و فناوری ساماندهی و هدایت کنند.

غلامی افزود: در شرایط فعلی باید نمونه‌های عملی امیدوارکننده از دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور به سوی جامعه منتشر شود؛ زیرا وظیفه داریم که روی حل مسئله فکر کرده و راهکار ارائه دهیم و این امر جریان امید و اراده ملی را در کشور تقویت خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه آینده از آن ملت و جوانان ما می‌باشد تصریح کرد: جامعه علمی برای همه مسائل و معضلات موجود در کشور می‌تواند راه حل ارائه دهد و این همت با قوت و وسعت بیشتر در جامعه علمی شکل گرفته و پیش خواهد رفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز