خبرگزاری کار ایران

پهلوان خبر داد:

مجسمه اساتید موسیقی مقامی خراسان رضوی ساخته می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۵۰۰۰۹

رییس گروه موزه‌های اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: مجسمه استادان موسیقی مقامی خراسان رضوی ساخته می‌شود.

‌به‌ گزارش ایلنا، محمدرضا پهلوان با اعلام این خبر اظهار کرد: موسیقی مقامی در خراسان رضوی در داخل و خارج از کشور از جایگاه والایی برخوردار است و دارای ارزش های فرهنگی و تاریخی و هنری فراوانی است.

وی ادامه داد: به منظور حفظ و معرفی اساتید موسیقی مقامی استان و پیشکسوتان این هنر، شبیه‌سازی مجسمه‌های مومی واکسی تعدادی از این اساتید ساخته و در موزه های شهرستان های تربت جام، تایباد، خواف و قوچان به نمایش درخواهند آمد.

رئیس گروه امور موزه‌های خراسان رضوی تصریح کرد: معرفی موسیقی مقامی استان یکی از برنامه‌های گسترشی موزه‌های استان است و ساخت موزه در شهرهایی که فاقد موزه هستند، در اولویت اول قرار دارد و شهرهایی که دارای ظرفیت بیشتر از یک موزه را دارند، در اولویت دوم هستند.

پهلوان خاطرنشان کرد: در این مرحله مجسمه‌های اساتید و پیشکسوتانی همچون زنده‌یاد حاج قربان سلیمانی، نورمحمد درپور، ابراهیم شریف زاده، غلامحسین سمندری، غلامعلی پورعطایی و  محمد حسین یگانه که با زندگی بدرود گفته‌اند و استادان عثمان محمد پرست و فاروق کیانی که در قید حیات هستند، ساخته و در موزه‌های مذکور به نمایش درخواهند آمد.

وی افزود: این مجسمه‌ها توسط استاد یوسف نظری، یکی از مجرب‌ترین هنرمندان معاصر که بیش از ۵۰ سال فعالیت و تجربه کاری در موزه های ایران دارد، ساخته خواهند شد.

رئیس گروه امور موزه‌های خراسان رضوی تاکید کرد: برای احیا، پویایی و بالندگی موسیقی مقامی و عرفانی استان، همه باید تلاش کنند و این گنجینه‌های ارزشمند را به آیندگان و به‌ویژه نسل جوان که شناخت کمتری دارند، معرفی کنند و باید خراسان که از گذشته دور، مهد موسیقی مقامی و عرفانی ایران بوده به شایسته‌ترین شکل ممکن، معرفی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز