خبرگزاری کار ایران

گمرک ایران منتشر کرد؛

جزئیات شناسایی و دستگیری شهرام جزایری توسط ماموران گمرک

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۸۳۶

گمرک ایران جزئیات شناسایی و دستگیری شهرام جزایری توسط ماموران گمرک خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از گمرک، ماموران گمرک بازرگان شب گذشته (شنبه)، شهرام جزایری را از داخل یک دستگاه تریلر خروجی از کشور که حامل بار ترانزیتی بود دستگیر کردند.

این گزارش می افزاید: این تریلر ترکیه ای و حامل بار عدس بود و از مبدا ترکمنستان عدس بارگیری کرده و قرار بود از کشورمان خارج شود اما ماموران گمرک با رصد اطلاعات محموله و به کمک دستگاههای کنترلی ایکس ری کامیونی، اقدام به اسکن محموله کردند.

این گزارش حاکی است، پس از اسکن محموله مشخص می شود دو نفر در داخل بار تریلر مخفی شده اند که با مشکوک شدن به محموله حاوی قاچاق انسان، ماموران گمرک اقدام به بازرسی کامل محموله کرده و موفق می شوند دو نفر را در داخل بار عدس شناسایی و به جرم قاچاق انسان و خروج غیر قانونی از کشور بازداشت کنند.

بر اساس این گزارش، پس از بازداشت دو نفر یکی از افراد خود را به نام ف . ف و تبعه ایرانی معرفی و نفر بعدی خود را تبعه افغانستان و بنام حبیب ا... احمدی معرفی می کند اما در بازجویی های بیشتر، مدارکی برای شناسایی به ماموران گمرک ارائه نمی دهد.

بنابراین گزارش، با توجه به اینکه فرد دوم فاقد مدارک شناسایی بوده، بررسی های بیشتر انجام و متهم جهت شناسایی بیشتر به نهادهای امنیتی تحویل داده می شود که نهایتا این فرد توسط نهادهای امنیتی شناسایی و در بررسی های بعدی اعلام می شود که فرد بازداشتی شهرام جزایری است.

گفتنی است، گمرک بازرگان در حال حاضر مجهز به دو دستگاه ایکس ری کامیونی است که یک دستگاه از این ایکس ری ها هفته گذشته به بهره برداری رسید و اولین ایکس کامیونی ساخت داخل به شمار می رود  که با حمایت گمرک در داخل کشور تولید و به بهره برداری رسیده است.

بنابر این گزارش با الکترونیکی شدن گمرک و تجهیز گمرکات کشور به دستگاه‌های پیشرفته ایکس‌ری، این سازمان در سال 96 موفق به کشف بیش از 550 مورد قاچاق انسان شد؛ همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون 111 مورد کشف قاچاق انسان توسط ماموران گمرک صورت گرفته است.

گمرک ایران در سالهای 2016 و 2017 موفق شد رتبه نخست مبارزه با قاچاق مواد مخدر و رتبه دوم را در مبارزه با انواع قاچاق در دنیا کسب کند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز