خبرگزاری کار ایران

چین عقب‌نشینی تمامی نیروهای خارجی از سوریه را خواستار شد

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۸۲۵

سفیر چین در سوریه اعلام کرد، این حق دولت قانونی دمشق است که تصمیم بگیرد چه طرفی در سوریه بماند و چه طرفی از آن خارج شود.

به گزارش ایلنا، «شی چیانجین» سفیر چین در سوریه تأکید کرد کشورش معتقد است که فرآیند سیاسی تنها ابزار برای حل و فصل بحران سوریه است و پکن از همه تلاش‌ها در روند عملیات ژنو، آستانه و سوچی حمایت می‌کند.

چیانجین در گفت‌وگو با روزنامه «الوطن» سوریه تصریح کرد، پکن عملیات ژنو را مهم‌ترین و اساسی‌ترین راهکار برای حل بحران سوریه می‌داند و از تلاش‌ها برای موفقیت‌آمیز بودن عملیات آستانه استقبال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد، مساله سوریه دیگر تنها برای سوری‌ها مهم نیست بلکه به مساله‌ای بین‌المللی تبدیل شده است و منافع کشورهای بزرگ و کشورهای منطقه در آن در هم تنیده شده‌اند از این‌رو زمانی‌که بخواهیم درباره راهکاری برای حل این پرونده سخن بگوییم، باید تلاش‌های بین‌المللی و منطقه‌ای در این‌باره یکپارچه شوند.

این دیپلمات چینی گفت: «ملاحظه می‌کنیم که برخی کشورها در این‌باره نقشی سازنده ایفا کرده‌اند و برخی کشورها همچنان نقشی متضاد دارند».

وی تأکید کرد که موضع پکن عقب‌نشینی تمامی نیروهای خارجی مستقر در سوریه است. ولی این «حق دولت سوریه است که تصمیم می‌گیرد چه کسی از این کشور عقب‌نشینی کند و چه کسی در آن بماند. تصمیم‌گیری درباره این امر به دولت و حکومت مشروع سوریه مربوط می‌شود».

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز