خبرگزاری کار ایران

سران اروپا در سالزبورگ درباره برگزیت رایزنی‌ می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۴۷۳

سران اتحادیه اروپا در نشست بعدی خود که در تاریخ ۲۰ سپتامبر در شهر سالزبورگ برگزار می‌شود، درباره خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا رایزنی‌ می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، دفتر «ترزا می» نخست‌وزیر بریتانیا بعد از رایزنی وی با «سباستین کورتز» اعلام کرد که برگزیت، از محورهای گفت‌وگوهای سران اتحادیه اروپا در سالزبورگ است که ۲۰ سپتامبر آینده برگزار خواهد شد.

دفتر نخست‌وزیر بریتانیا همچنین اعلام کرد که در این نشست بحث مهاجرت غیرقانونی نیز مطرح خواه شد. ترزا می نیز تایید کرده است که بریتانیا به همکاری نزدیک با اتحادیه اروپا در حال حاضر و بعد از خروج از این اتحادیه ادامه خواهد داد.

بر اساس این گزارش، «میشل بارنیه» مذاکره‌کننده اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت، پنجشنبه گذشته بخش‌های کلیدی طرح جدید تجاری بریتانیا را رد کرد. این در حالی است که وی و «دومینیک راب» وزیر جدید برگزیت بریتانیا پیش از این از تصمیم خود برای دستیابی به توافق تا ماه اکتبر خبر داده بودند.

کورتز که کشورش در حال حاضر ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده دارد، روز گذشته –جمعه- با ترزا می در سالزبورگ دیدار کرد. وی تاکید کرد که برای هر دو طرف اهمیت دارد که از یک برگزیت سخت و نامنظم جلوگیری کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز