خبرگزاری کار ایران

در یزد؛

فرهنگسرای شهید حسن‌پور تا پایان سال جاری تاسیس و راه‌‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۱۴۸

در جریان بازدید مسئولان شهری یزد از بافت تاریخی، مقرر شد خانه فرهنگ شهید حسن‌‌پور تا پایان سال ۱۳۹۷ تاسیس شود.

به گزارش ایلنا، در جریان بازدید از ناحیه تاریخی یزد که با حضور محسن عباسی هرفته رییس کمیسیون عمران شهرداری، عباس ملازینلی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ‌ورزشی شهرداری و سید محمود کشفی‌‌‌پور مدیر منطقه بافت تاریخی شهرداری یزد انجام شد؛ مقرر شد رخت‌شورخانه قدیمی محله سید فتح‌‌‌الدین رضا توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد مرمت و بازسازی شده و به خانه فرهنگ شهید حسن‌پور تبدیل شود.

در مجاورت این رخت‌شورخانه سنتی، مغازه قدیمی نفت‌‌‌فروشی شهید علی حسن‌پور قرار دارد که اوایل انقلاب، توسط منافقین کوردل در محل مغازه‌‌‌اش ترور شد و به درجه رفیع شهادت رسید.

لازم به ذکر است در این بازدید شهری همچنین مقرر شد محدوده بیرونی مغازه نفت‌‌‌فروشی یاد شده هم، تا پیش از پایان سال جاری توسط مدیریت منطقه تاریخی شهرداری یزد بازسازی شده و برخی خدمات عمومی مثل سقاخانه و غیره در آن پیش‌‌‌بینی شود.

گفتنی است چندین سال پیش داخل مغازه و بخشی از محدوده بیرونی آن توسط بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان بازسازی شده بود.

شهید حسن پور یکی از شهدای انقلاب در یزد محسوب می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز