خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری سوریه:

هدف بعدی، ادلب است

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۱۱۹

رئیس‌جمهوری سوریه، هدف بعدی ارتش این کشور را ادلب اعلام کرده است که از «مناطق کاهش تنش» محسوب می‌شود و شمار زیادی از شورشیان مسلح در آنجا به سر می‌برند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، روز گذشته طی اظهاراتی اعلام کرد: «هدف ما اکنون ادلب است. اما ادلب تنها هدف ما نیست».

اسد گفت: «طبیعتا  مناطقی در بخش‌های شرقی سوریه هم وجود دارند که توسط گروه‌های مختلف کنترل می‌شوند. ما راهی این مناطق نیز خواهیم شد».

به گفته‌ بشار اسد، ارتش سوریه الویت‌های خود را در این راستا تعیین خواهد کرد و ادلب نیز یکی از این اولویت‌ها است.

ادلب یکی از مناطق به اصطلاح «کاهش تنش» است که در مذاکرات میان روسیه، ترکیه و ایران بر سر آن توافق شد. بسیاری از شورشیان مخالفان اسد و خانواده‌های آنان در ادلب به سر می‌برند.

رئیس‌جمهوری سوریه در ادامه آوارگان و پناهجویان سوری را به بازگشت به کشورشان فراخواند، به ویژه آنانی که در گذشته در سوریه بازرگان، کاسب و صاحب شرکت بوده‌اند.

بشار اسد در این اظهارات تشکل موسوم به «کلاه سفید‌ها» پرداخت و گفت: «کلاه‌سفیدها اگر تسلیم نشوند، کشته خواهند شد. کلاه‌سفید یا سلاح خود را بر زمین می‌گذارند و فرآیند عفو ممکن شامل حال آنها خواهد شد یا این‌که مانند هر تروریست دیگری از میان برداشته خواهند شد».

ارتش رژیم صهیونیستی، دوشنبه بیش از ۴۰۰ تن از اعضای  تشکل «کلاه‌سفیدها» و اعضای خانواده‌شان را از مناطق جنگی در جنوب غربی سوریه به اردن انتقال داده بود. این عناصر با فعالیت در مناطق تحت اشغال شورشیان، به سناریوسازی علیه دولت و ارتش سوریه اقدام می‌کردند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز