خبرگزاری کار ایران

چاووش‌اوغلو در واکنش به تهدید ترامپ: هیچ‌کس نمی‌تواند به ترکیه دستور بدهد

asdasd
کد خبر : ۶۴۹۰۲۳

آنکارا در واکنش به تهدید رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر تحریم آمریکا در صورت ادامه بازداشت کشیش آمریکایی تاکید کرد که هیچ‌کسی نمی‌تواند به آنکارا دستور بدهد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، بازداشت «اندرو کرگ برانسون» کشیش آمریکایی مقیم ترکیه در این کشور روابط واشنگتن و آنکارا را با بحران مواجه کرده است. برانسون که ۵۰ سال دارد در پی کودتای نافرجام سال ۲۰۱۶ به اتهام «جاسوسی» و ارتباط با شبکه «فتح‌الله گولن» و گروه‌های شورشی کُرد بازداشت شد.

این اتهامات می‌تواند منجر به صدور حکم ۳۵ سال زندان شود، اما برانسون با رد چنین اتهاماتی آنها را شرم‌آور خوانده است. وی روز چهارشنبه به خاطر بیماری از زندان به حصر خانگی منتقل شد.

در این حال «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، پنج‌شنبه در توییتی ترکیه را به اعمال تحریم‌های سنگین تهدید کرد.

ترامپ نوشت: «ایالات متحده به خاطر بازداشت طولانی مدت کشیش اندرو برانسون، یک مسیحی بزرگ، مرد خانواده و انسان فوق‌العاده، تحریم‌های سنگینی را علیه ترکیه وضع خواهد کرد».

وی در ادامه این توییت، برانسون را بی‌گناه خواند و خواستار آزادی بلافاصله او شد.

پیش از این «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز ترکیه را تهدید کرده بود که در صورت عدم آزادی کشیش برانسون هدف تحریم قرار خواهد گرفت.

در واکنش به این تهدیدها، «مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه، پنج‌شنبه در توییتر نوشت: «کسی نمی‌تواند به ترکیه دستور بدهد. ما تهدیدات را از جانب هر کسی که باشد به هیچ وجه تحمل نمی‌کنیم».

وی افزود: «حاکمیت قانون برای همه است و نمی‌توان برای هیچ کسی استثنا قائل شد».

«حامی آکسوی» سخنگوی وزارت خارجه ترکیه نیز با اشاره به حق حاکمیت ملی ترکیه همچنین تاکید داشته که هیچ کشوری نمی‌تواند آنکارا را تهدید کند و به آن دستور بدهد و اساسا چنین امری غیرقابل قبول است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز