خبرگزاری کار ایران

نماینده ماکو مطرح کرد:

تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و افزایش همدلی مردم پیش‌نیاز توسعه منطقه آزاد ماکو

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۷۸

نماینده ماکو گفت: برای توسعه منطقه نیازمند تشکیل بورس کالا و خدمات در منطقه، تشکیل سازمان‌های مردم نهاد و اتحاد و همدلی مردم هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عین اله شریف‌پور در همایش رونمایی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ماکو گفت: ماحصل و خروجی این همایش باید در راستای حفاظت از محیط زیست، رشد اقتصادی برای رونق اقتصادی باشد. به رغم گذشت بیش از 25 سال از تصویب قانون مناطق آزاد هفت منطقه آزاد فعال است و هشت منطقه مراحل آخر را در کمیسیون اقتصادی طی می‌کند.

شریف‌پور در مورد چالش‌های منطقه آزاد ماکو گفت:‌ این منطقه چالش‌هایی از قبیل عدم ایجاد زیرساخت‌های مناسب قبل از اعلام آزاد بودن منطقه، کاهش بستر اشتغال به‌رغم صراحت در ایجاد بستر اشتغال در متن قانون، کارآمد نبودن و صادرات محور نبودن سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی... دارد.

وی ادامه داد: هر چند این منطقه با این چالش‌ها روبرو است اما ظرفیت‌های بالقوه‌ای نیز دارد. وجود منابع انسانی تلاش‌گر و تحصیل‌کرده، ظرفیت‌های متنوع در آب ، خاک و موقعیت ژئوپلتیک به عنوان دروازه اروپا، کوتاه بودن مسیر ترانزیت باعث شده تا این منطقه در سه عرصه توسعه حمل و نقل، تجارت و گردشگری متفاوت از سایر مناطق آ‌زاد باشد.

نماینده ماکو گفت: باید سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را به سمت تولیدات صادرات محور هدایت کرد تا با کاهش قیمت تمام شده بستر رقابت فراهم شود.

شریف پور پیشنهادات خود را برای توسعه منطقه آزاد را در چند محور بیان کرد که عبارتند از احساس بهبود وضعیت توسط مردم منطقه در روستاها و شهرها، تقویت اندیشکده توسعه منطقه آزاد ماکو، جذب سرمایه‌گذاران توسط متخصصان منطقه‌ای، ارسال مزایای بازارچه مرزی به تمام نقاط شهر، تصویب و ارائه برنامه‌های منطقه در افق 1404، تشکیل بورس کالا و خدمات در منطقه، تشکیل سازمان‌های مردم نهاد برای رشد و بالندگی و اتحاد و همدلی.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز