خبرگزاری کار ایران

کیانوش جهانپور:

نیازی واردات داروی چینی نداریم

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۷۵۰

سخنگوی سازمان غذا و دارو درباره ورود داروی چینی، گفت: واردات دارو و مواد اولیه دارویی کاملا تحت نظارت سازمان غذا و دارو است.

به گزارش ایلنا، کیانوش جهانپور افزود: واردات دارو و مواد اولیه دارویی کاملا تحت نظارت سازمان غذا و داروست و اظهارنظرهای نادانسته و متناقض برخی افراد در این رابطه در خوش‌بینانه‌ترین حالت غیرمسئولانه است.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهارداشت: قاچاق دارو و داروی قاچاق نه پدیده جدیدی است و نه خاص کشور ماست ولی برخی به گونه‌ای از قاچاق دارو صحبت می‌کنند که گویی جزئیات و مبادی و مجاری آن را دقیقا می‌شناسند، اگر چنین است، چرا این اطلاعات دقیق را به مراجع امنیتی و انتظامی و قضائی رسما اعلام نمی‌کنند.

وی گفت: داروی چینی نداریم و قصدی هم برای ورود دارو از چین وجود ندارد و نیازی هم به داروی چینی وجود نخواهد داشت.

جهانپور ادامه داد: سامانه‌های رهگیری و پیگیری اصالت کالا و سامانه‌های دارویی سازمان غذا و دارو در نوع خود در کشور و حتی میان بسیاری از کشورهای هم ارز  کم‌نظیر و حتی بی‌مانند است و واردات کالای غیرمجاز و قاچاق هیچ ربطی به عملکرد سامانه‌ها ندارد، مجرای قاچاق و واردات کالای غیرمجاز از مجاری غیر رسمی و غیر قانونی است.

وی افزود: اصالت کالا و داروی وارداتی به راحتی قابل شناسایی است و به جای آدرس غلط دادن، در این زمینه مردم را باید بیش از پیش با سامانه و شناسه کالا آشنا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز