خبرگزاری کار ایران

حاجی‌پور مطرح کرد:

ایجاد اعتماد و رضایت شهروندان مستلزم شفافیت و تخصص‌محوری در عملکردها

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۷۲۰

رییس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک رشت گفت: ایجاد اعتماد و رضایت شهروندان مستلزم شفافیت و تخصص محوری در عملکردها است.

به گزارش ایلنا از رشت، سی و هفتمین جلسه کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت با دستور بررسی وضعیت میادین سطح شهر و لزوم جمع آوری تعدادی از آنها، بررسی آخرین وضعیت دوربین های منتهی به پیاده راه فرهنگی در تالار شورا برگزار شد.

اسماعیل حاجی پور با اشاره به دستور جلسه درباره وضعیت برخی میادین شهر اظهار داشت: در علم ترافیک امروز کاربری میادین در اکثر نقاط جهان منسوخ شده و میدان را به‌عنوان یک مانع برای عبور و مرور می‌دانند، همانطور که در سطح شهر رشت هم شاهدیم، بسیاری از میدان‌ها امروز به‌عنوان یک علت باعث بروز ترافیک می‌شوند که باید با مطالعه و بررسی کارشناسی و با توجه به معضل ترافیک شهر رشت سریعا در راستای اصلاح آنها اقدام مقتضی صورت گیرد.

وی با مثال میدان فرهنگ به‌عنوان بخشی از هویت شهری رشت خواستار توجه ویژه کارشناسان و مشاوران شهرداری در برنامه‌های ترافیکی و حفظ این نمادهای شهری به هر شکل ممکن شد و از آنها به‌عنوان نماد تاریخی و فرهنگی شهر با کوله باری از خاطره برای شهروندان یاد کرد.

حاجی‌پور افزود: مرکز کنترل ترافیک در راستای بهبود وضعیت ترافیکی با پیگیری‌های مداوم ایجاد شد. لیکن به دلیل فقدان برخی نرم افزارهای مورد نیاز دوربین های مداخل ورودی پیاده راه فرهنگی، شاهد عدم عملکرد مناسب این مرکز و دوربین های مستقر در برخی نقاط شهر هستیم که این موضوع باعث نارضایتی راننده‌های تاکسی برای ورود خودروهای شخصی به هسته مرکزی شده که با توجه به اهداف اولیه تعریف شده برای این مرکز باید هر چه سریعتر اقدامات لازم برای رفع نواقص موجود صورت گیرد.

عضو شورای شهر رشت با اشاره به موضوع برون سپاری اتوبوس های شهری و ماشین های برقی هسته مرکزی از مراحل نهایی انعقاد قراردادهای آنها خبر داد و بیان کرد: باید با نظارت‌های صحیح زمانبندی مشخص انجام اموری که مستقیما با رفاه شهروندان در ارتباط است به صورت شفاف به مردم ارائه گردد و طرح در موقع مقرر خود بهره برداری برسد تا شاهد رضایتمندی شهروندان از عملکرد مدیریت شهری باشیم.

وی با تقدیر از فرمانده انتظامی استان گیلان در تعامل مناسب با شورای شهر در خصوص بازگشایی خیابان اقتصاد از دستورات ایشان جهت بررسی و پیگیری این طرح تشکر کرد.

بهراد ذاکری با بیان این موضوع که مزیت ایجاد میدان در تقاطع های هم سطح تبدیل حرکات نظام مند ترافیکی از تقاطع ای به چرخشی و جلوگیری از ایجاد باز ترافیکی ناشی از تداخل مسیرهای حرکتی خودروها میباشد، خواستار بررسی های کارشناسی و جامع در این باره و ارائه گزارش و نتیجه عملی مطالعات مشاورین به کامل و جامع به اعضای شورای شهر شد.

عضو کمیسیون ترافیک شورای‌شهر با تاکید بر اینکه در ترافیک‌شهری در رشت حلقه مفقوده بروز مشکلات عدم فرهنگسازی است، آموزش در مقاطع مختلف و اتخاذ سیاست‌های تشویقی و تنبیهی را اصلی‌ترین مولفه درباره حل مشکلات ترافیکی دانست.

ذاکری با بیان اینکه بسیاری از میادین شهر با تغییر شعاع قابلیت اصلاح دارند، خواستار پرهیز از اقدامات عجولانه و تحمیل هزینه‌های هنگفت غیرکارشناسی از بودجه بیت‌المال شد و بر حضور مشاوران طرح در جلسات کمیسیون جهت ارائه مطالب و دیدگاه‌هایشان شد.

 
رضا رسولی با بیان اینکه بخشی از مباحثی که با توجه به تاکیدات شورای‌شهر و مدیریت‌شهری اجرایی نمی‌شود به‌دلیل عدم اعتقاد مشترک نهادهای موازی با مدیریت ترافیک شهر است.
 
عضو شورای‌شهر رشت برخی بی نظمی‌های ترافیکی را ناشی از چالش موجود در حوزه وظایف کمیسیون ترافیک و پلیس به عنوان یک سیستم سیاست گذار و یک نهاد نظارتی دانست.
 
وی با تمجید از رویکرد فعلی پلیس‌راهور در ایجاد تعامل مطلوب با کمیسیون ترافیک و مدیریت‌شهری درباره حل مشکلات ترافیکی خواستار افزایش این تعامل مثبت و تبادل کارشناسان هر دو نهاد با یکدیگر در مسائل مختلف شد.
 
 رسولی با تاکید بر اینکه بسیاری از میادین شهر باید اصلاح شود، بیان کرد متاسفانه در اجرای تقاطع های غیر همسطح در برخی نقاط شهر نیز مصادیق دخالت‌های برون سازمانی و بدون منطق مانع از انجام طرح‌ها می‌شود از پرداختن به همه نقاط بحرانی ترافیکی در طرح جامع خبر داد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز