خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد:

ابراز امیدواری برای انتخاب یزد به عنوان پایتخت کتاب ایران

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۶۷۴

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد اظهار امیدواری کرد که امسال این استان برند پایتخت کتاب ایران را کسب کند.

به گزارش ایلنا، مجید جوادیان‌‌‌زاده در جریان بازدید از آغاز سومین دوره کارگاه آموزشی جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان با بیان این مطلب که یزد طی چند سال گذشته از گزینه‌‌‌های جدی برای کسب پایتخت کتاب ایران بوده است، گفت: در استان یزد ۱۲ شهر و بیش از ۵۰ روستا در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان شرکت می‌‌کنند.

وی افزود: این طرح جامعیت لازم را داشته و در پنج رده سنی مختلف از پیش از دبستان تا مقطع متوسطه، تمام قشر کودک و نوجوان را در برمی‌‌‌گیرد. به همین منظور چندین کارگاه آموزش تربیت مربی برای آشنایی با شیوه نامه جام همچنین یادگیری اصول و مبانی صحیح ترویج فرهنگ مطالعه برای مربیان داوطلب و علاقمند برگزار شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ادامه داد: در جام باشگاه‌های کتابخوانی هر باشگاه باید حداقل ۱۲ عضو داشته باشد و با ثبت هزار باشگاه در استان، ۱۲ هزار کودک و نوجوان را درگیر طرح خواهیم کرد و سعی می‌‌‌کنیم در آینده این کار به صورت وسیع‌تر انجام شده و تعداد بیشتری از دانش آموزان، کودکان و نوجوان را شامل شود.

جوادیان‌زاده با بیان اینکه در هر شهرستان حداقل سه روستا را باید برای اجرای این طرح معرفی کرده‌‌اند، اظهار داشت: در پایان جام باشگاه‌ها، اعضای باشگاه‌ها می‌‌‌توانند در بخش مسابقه این طرح شامل نامه‌‌ای به نویسنده، فیلم موبایلی و کتاب برگزیده باشگاه نیز شرکت کنند و در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در هر بخش پنج برگزیده خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: از ویژگی‌‌‌های دیگر این طرح این است که اعضای باشگاه می‌‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را با ۵۰ درصد تخفیف از کتابفروشی‌های منتخب تهیه کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز