خبرگزاری کار ایران

در رونمایی از مستند شرقی مطرح شد:

اکرام و بزرگداشت دانشمندان همواره مورد تأکید قرآن کریم است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۵۹۶

مراسم رونمایی از فیلم مستند " شرقی" ساخته مسعود طاهری با حضور شخصیت‌های فرهنگی ایران و ژاپن سه‌شنبه (۲ مردادماه) از طرف سفارت و رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن برگزار شد.

 به گزارش ایلنا، دیوسالار رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن گفت: ایران و ژاپن دو کشور بزرگ در شرق و غرب آسیا، همواره دارای سابقه طولانی ارتباطات، تعاملات و دوستی عمیق بودند.

حجت الاسلام و المسلمین حشمتی به عنوان نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طی سخنانی گفت: افتخار دارم به عنوان یک مسلمان و خادم قرآن اذعان کنم که اکرام و بزرگداشت دانشمندان همواره مورد تأکید قرآن کریم بوده و حضور اینجانب در این برنامه دلیل روشنی است بر اینکه مردم ایران و دین اسلام همواره بر دوستی و هم زیستی با دیگر فرهنگ‌ها و تمدن‌ها تأکید دارند.

 وی با اشاره به ابعاد شخصیتی پروفسور ایزوتسو افزود: این اندیشمند را  تنها یک دانشمند زبان شناس نمی‌شناسیم بلکه او را به عنوان یک مصلح و فیلسوفی که در صدد نزدیک کردن فرهنگ‌های شرق آسیا، شبه قاره، آسیای میانه و بالاخره غرب آسیا بوده است، می‌دانیم که متعلق به همه کشورهای دارای سنت‌های اصیل است و برای ما مهم بود که چگونه یک دانشمند می‌تواند با تحمل سختی‌ها و سفرهای پی در پی به نقاط مختلف، بخش‌های مشترک فرهنگ‌ها را شناسایی و در ارائه مقالات خود در کنفرانس‌ها و سمینارها تلاش نماید تا این نقاط مشترک را به هم نزدیک نماید و تردید ندارم مستند زندگی او می‌تواند الهام بخش همه جوانان و دانش‌پروژهان جوان باشد.

در  فیلم شرقی بیش از شصت تن از افراد و شخصیت‌های برجسته در مورد زندگی، آثار و افکار این شخصیت علمی ژاپنی به اظهار نظر پرداخته‌اند که ازجمله آنها می‌توان به سیدحسین نصر، هرمان لندولت، مهدی محقق، مرحوم توشیو کورودا، آکیرا ماتسوموتو، راهب بزرگ کوسی موری موتو، پیر لوری، ویسنوسکی، خوان خوزه لوپز، داریوش شایگان و ... اشاره کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز