خبرگزاری کار ایران

ایران نژاد در نطق میان دستور:

بنیاد مسکن در طرح بحث هادی روستایی بسیار ضعیف عمل کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۵۶۴

نماینده مردم چابهار گفت: در طرح بحث هادی روستایی بنیاد مسکن بسیار ضعیف عمل کرد و از اخذ سمهیه قیر رایگان در استان عاجز مانده است و از طرفی ضعیف عمل کردن بنیاد مسکن استان باعث مهاجرت روستاییان می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، عبدالغفور ایران نژاد در نشست علنی امروز  مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد  امام رضا(ع)،گفت: امروز جمهوری  اسلامی ایران به عنوان پرچم دار  مبارزه با استکبار بایستی سایرملتها را نیز هدایت کند و به آنان نشان دهد که تنها  بدون وابستگی به این قدرتهای مستکبر می‌تواند راه عزت و اقتدار ملت خویش را پیش گرفته ودر قله‌ها قرار بگیرند.

نماینده مردم چابهار، نیکشهر، کنارک و قصرقند در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز بزرگترین دشمن دین خدا آمریکا و  اعیادی استکباری است، امام  راحل به حق آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند و جناب آقای رییس جمهور حوزه های انتخابیه اینجانب با33 هزار و چهارصد  کیلومتر مربع  در شرایطی وسعت  دارد که 310 کیلومتر مرز آبی را نیز دارا است.

 ایران نژاد افزود:علی رغم داشتن ظرفیتها و پتانسیل های بالا در زمینه گردشگری، کشاورزی وتجارت از طریق دریا و مرز اما مردم این دیار با کمترین امکانات ومشکلات فراوان از جمله بیکاری، بی آبی و خشکسالی با پایین ترین شاخص آموزشی و بهداشت  و... روبرو هستند.

 وی ادامه داد: جناب آقای وزیر نیرو آیا می دانید که مردم جنوب سیستان وبلوچستان و شهرستان‌های  جنوب این استان با وجود دارا  بودن سد های همچون پیشین و با فاصله 50 متری از دریای مکران  آب شرب مناسبی ندارند وآیا می دانید برخی از مردم عزیز آب خوردن نیز ندارند.

 نماینده  مردم چابهار در مجلس  افزود: آیا می دانید نوار ساحلی از چابهار به برخی از مناطق حتی یک متر آب  لوله کشی هم ندارند بنابراین وزارت نیرو باید دراین حوزه انتخابیه هرچه سریعتر اقدامات لازم رابرای احداث آب شیرین کن و شیرین سازی در حدود 2 میلیون متر مکعب آب دریا را  در چند منطقه ساحلی در  این حوزه انتخابیه را دستور کار قراردهد.

 ایران نژاد تصریح کرد: تامین آب مورد نیاز مردم ساکن  در مناطق شهری و روستاهای شهرستان  این حوزه انتخابیه برای زیرآب بردن 60 هزار  هکتار  اراضی کشاورزی و راه اندازی صدها طرح صنعتی  نیز در نظر گرفته  شود و  همچنین اختصاص سقف بودجه ای برای مرمت و احیای قنوات در شهرستان های این حوزه انتخابیه مدنظر قرار بگیرد.

 وی ادامه داد: وزارت نیرو و مسئولین مرتبط این وزارتخانه، چندین میلیارد تومان از این مردم فقیر پول اخذ کرده اند وچندین سال است که  خبری از اشتراک برق  وپول مردم نیست  و بنده از سازمان بازرسی کل کشور و از قوه قضاییه می خواهم  که به این مسئله ورود کند و نگذارندکه یک وزارتخانه  هم ذینفع وهم قاضی باشد.

 نماینده مردم چابهار در  مجلس افزود: مردمانی که نان شب ندارند و برقی هم نیست اما با این جریمه های سنگین روبروهستند؛ این موضوعات داستان وقصه نیست و واقعیت موجود است و تعدادی از نمایندگان عزیز مجلس که در قالب کمیسیون ها به چابهار رفته اند این وضعیت را تایید می کنند.

 وی ادامه داد: سرانه  فضای آموزشی در چابهار کمتر از یک متر مربع است ومدارس بسیاری  وجود دارد که هنوز انشعاب آب و برق ندارند ودانش آموزان در گرمایی  40 در جه تحصیل می‌کنند  بنابراین انتظار داریم، نزدیک به 5 هزار و 700 کلاس درس جدید منطقه احداث شود تا به میانگین  کشوری نزدیک شویم.

وی افزود: امیدواریم  وزارت آموزش وپرورش نگاه خاص به این حوزه انتخابیه  داشته باشد تا از این وضعیت رهایی یابیم؛  وضعیت بهداشتی در استان سیستان و بلوچستان مناسب نیست  اما  در طرح تحول سلامت اقدامات مناسبی در حال انجام است واز همین  رو ضمن تشکر از وزارت  بهداشت تسریع در  احداث 540 تخت خوابی بیمارستان چابهار و دیگر  پروژهای  بیمارستانی را  خواستار اجرا هستم.

 ایران نژاد  تصریح کرد: با گذشت چندین سال  از رسمی شدن مرز ریمدان چابهار هنوز زیر ساختی  ایجاد نشده است و تنها  بر روی کاغذ رسمی است و اگر زیر ساختها ایجاد شود، می توان واردات و صادرات به پاکستان را رونق بخشید و ایجاد هزار شغل برای منطقه را در بردارد.

 وی ادامه داد: با وجود هزینه  های بالا ایجاد بندر بزرگ در چابهار قدردانی می کنم  اما هنوز راه های ارتباطی ماننده راه آهن و بزرگراه‌ها که بتواند بار بندر را تخلیه و حمل ونقل کند، ساخته نشده است و با این اعتبارات  تا 10 الی15 سال آینده به نتیجه  مطلوب نمی رسیم.

 نماینده مردم ایرانشهر در مجلس  یادآور شد:در طرح بحث هادی روستایی بنیاد مسکن بسیار ضعیف عمل کرد و از اخذ سمهیه قیر رایگان در استان عاجز مانده است و از طرفی ضعیف عمل کردن بنیاد مسکن استان باعث مهاجرت روستاییان می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز