خبرگزاری کار ایران

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

هدف اصلی از مبارزه بیولوژیک، قطع وابستگی به سموم خارجی است

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۴۷۷

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز ، هدف اصلی از مبارزه بیولوژیک در کشاورزی را کاهش مصرف سموم، تولید محصول سالم و قطع وابستگی به سموم خارجی عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، مرتضی امید بخش، اظهار داشت: با توجه به منابع مالی که به صورت اعتبارات ملی در اختیار استان قرار می‌گیرد، سالانه حدود هزار و 700 هکتار از باغات سیب، مزارع گوجه فرنگی و پنبه استان، تحت پوشش مبارزه بیولوژیک قرار می گیرد که اگر منابع اعتباری بیشتری تخصیص داده شود این روش به ویژه در باغات سیب قابل توسعه است.

وی افزود: در این روش با استفاده از موجودات مفید طبیعت، علیه آفات محصولات کشاورزی مبارزه شده و بدون ورود هیچگونه مواد شیمیایی به طبیعت و محیط زیست، عوامل خسارت کنترل می شود که در تولید محصول سالم نیز نقش بسزایی دارد.

وی هدف اصلی از مبارزه بیولوژیک در کشاورزی را کاهش مصرف سموم، تولید محصول سالم و قطع وابستگی به سموم خارجی عنوان کرد و افزود: اگر ملاحظات فنی در این روش رعایت شود کلا نیاز به سمپاشی نخواهیم داشت .

امید بخش اظهار داشت: در صد موفقیت در این روش برای کشاورزان قابل قبول بوده و البته مبارزات بیولوژیک تاثیر صد در صدی نداشته ولی بالای 70درصد موفقیت به همراه دارد که با توجه به اینکه سم در تولید محصول نقشی ندارد این موضوع قابل اهمیت است.

این مقام مسئول اضافه نمود: در استان البرز دو مراکز تولید حشرات مفید، وجود دارد که حد اقل 8 نفر اشتغال مستقیم از فارغ التحصیلان بخش کشاورزی را به خود اختصاص داده است.

لازم بذکر است در استان البرز دو نوع زنبور مفید تریکو گراما و براکون برای کنترل آفات ، تولید و تکثیر می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز