خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی مطرح کرد:

افزایش 20 درصدی صادرات غیر نفتی استان در 4 ماهه ابتدای سال

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۹۸۱

استاندار مرکزی در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که در شهرستان کمیجان برگزار شد، گفت: صادرات غیر نفتی استان در 4 ماهه اول سالجاری به میزان 367 میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه‌سال قبل از افزایش 20 درصدی برخوردار است.

به گزارش ایلنا از اراک، آقازاده استاندار مرکزی با بیان اینکه افزایش صادرات استان در شرایط فعلی کشور خبری امیدوار کننده است، اظهار کرد: افزایش صادرات استان بیانگر برنامه‌ریزی دقیق، اصولی و حرکت چرخ اقتصاد کشور ، ملت، دولت و بخش خصوصی به سمت هدفگذاری های انجام شده است.

استاندار مرکزی بیان کرد: بخش خصوصی در تحقق این موفقیت نقش موثری داشته اند لذا بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی و بخش خصوصی رویکرد ستاد اقتصاد مقاومتی استان است تا مسیر برای حرکت این بخش هموارتر شود و موفقیت های بیشتری را شاهد باشیم.

وی گفت: میزان واردات استان در 4 ماهه اول سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 10 درصد کاهش یافته است .

آقازاده تحقق مصوبات جلسات اقتصاد مقاومتی را گامی موثر برای داشتن اقتصادی پویا دانست و عنوان کرد: از جلسه قبل ستاد اقتصاد مقاومتی تا امروز بیش از 90 درصد تصمیمات تحقق یافته است که این امر نشانگر تشریفاتی نبودن جلسات و تلاش برای حل مشکلات است.

استاندار مرکزی گفت: نفت با قیمت بیشتری نسبت به آنچه در بودجه پیش‌بینی شده بود به فروش می رسد لذا درآمد دولت در 4 ماه اول سال  جاری بیش از میزان پیش‌بینی شده تحقق یافته است لذا در زمینه تامین ارز و تهیه مواد اولیه و تجهیزات تولید دغدغه ای وجود ندارد.

استاندار مرکزی گفت: علی رغم هیاهویی که در جامعه درخصوص نوسانات ارز و ... مطرح است  اقتصاد ایران بخوبی اداره می شود و مردم باید این هراس و تلاطم های ایجاد شده را مدیریت کنند و تحت تاثیر قرار نگیرند .

آقازاده با بیان اینکه هر فردی در جایگاه خود برای موفقیت و توسعه کشور تلاش می کند و باید امید را درجامعه زنده نگه داشت، ابراز کرد: امسال سال تلاش بیشتر برای کسب نتایج بهتر نسبت به سال گذشته در مقابل همه تهدیدها و تحریم هاست لذا مدیران باید تلاش بیشتر را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی گفت:  کمیجان در مقوله تسهیلات اشتغال پایدار روستایی با اختصاص 50 میلیارد و 300 میلیون ریال در مرحله اول رتبه نخست استان را کسب کرده است که 180 میلیارد ریال آن به بانک ها معرفی و 60 میلیارد ریال هم مصوب شده است و صددرصد اعتبار را تا پایان تیرماه جذب کرده است .

استاندار مرکزی افزود: این موارد نشان دهنده امیدواری به اقتصاد کشور و توسعه شهرستان کمیجان است ، در هر سفر مدیریت ارشد استان به شهرستان کمیجان شاهد تغییرات خوب در این شهرستان هستیم که به کمک مدیران، مسئولین و سرمایه گذاران حاصل می شود.

آقازاده درخصوص تامین زیرساخت‌های این شهرستان بویژه راه‌ها نیز گفت: با تمام محدودیت‌های اعتباری امسال اقدامات خوبی در زمینه راه‌های این شهرستان انجام می‌شود و سعی می‌کنیم اعتبارات راه شهرستان را هدفمند تر بکار گیریم.

استاندار مرکزی خاطر نشان کرد: تولید برق در کشور به میزان مصرف آن بستگی دارد که امسال به دلیل کاهش بارندگی، نیروگاه های آبی که 10 درصد تولید انرژی را برعهده دارند از مدار خارج و این مهم موجب خاموش های اخیر شده است.

فرماندار کمیجان نیز گفت: این شهرستان با همکاری و مساعدت مسئولان رتبه نخست حوزه تسهیلات اشتغال روستایی کسب کرده است.

سلیمانی افزود: امسال یک هزار و 80 نفر در کمیجان از تسهیلات طرح‌های اشتغال خانگی بهره‌مند شدند و 125 طرح روستایی نیز به مبلغ 2 هزار و 970 میلیارد ریال پرداخت شده است.

گفتنی است استاندار مرکزی در سفر به کمیجان از پارک و ساختمان در حال ساخت شهرداری، اداره برق و 2 بلوار شهدای عبدالنبی وفسی و بلوار همدان و کارخانه خوراک دام، سیلوی شرکت تعاونی روستای میلاجرد و سیلوی نگهداری گندم دانه چین کمیجان بازدید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز