خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات:

باید با ایجاد شفافیت در اطلاعات برای کسب و کارها و سرمایه‌گذاران امنیت ایجاد کرد

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۶۶۷

مدیرعامل مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران (GS1) گفت: شفافیت در اطلاعات موضوعی است که بالاخره برخی سودجویان نسبت به آن مقاومت نشان می‌دهند اما دولت عزم خود را جزم کرده تا از طریق توسعه دولت الکترونیک و ایجاد ساز و کارهای دقیق انباشت و پردازش اطلاعات تا جای ممکن با این دسته از فساد و تخلفات مقابله کند.

سید حسین پاریاب در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت بانک‌های اطلاعاتی موجود اظهارکرد: با توسعه‌ای که در تجارت الکترونیکی صورت گرفته است افراد و شرکت‌های مختلفی نسبت به ایجاد بانک های اطلاعاتی محصولات اقدام کردند که متاسفانه تمامی این بانک‌های اطلاعاتی به نوعی با معضل آلودگی اطلاعات مواجه هستند و داده‌های نادرست، غیر دقیق، ناقص و حتی جعلی در اغلب این بانک‌ها به وفور یافت می‌شود.

وی ادامه داد: جهت برطرف کردن این نقیصه در دسترسی به اطلاعات درست مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران اقدام به راه‌اندازی بزرگترین بانک اطلاعاتی داده‌های موثق و مطمئن محصولات با نام GS1 Cloud کرده تا به این وسیله امکان جعل اطلاعات محصولات را به حداقل رسانده و مزایایی را برای کلیه فعالان زنجیره های تامین و تقاضا، علی الخصوص تولید کنندگان، مصرف کنندگان و ارگان‌های نظارتی ایجاد کند.

مدیرعامل مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران با تاکید بر اینکه باید با ایجاد شفافیت اطلاعات برای کسب و کارها و سرمایه‌گذاران امنیت ایجاد کرد، گفت: شفافیت در اطلاعات موضوعی است که بالاخره برخی سودجویان نسبت به آن مقاومت نشان می‌دهند اما دولت عزم خود را جزم کرده تا از طریق توسعه دولت الکترونیک و ایجاد ساز و کارهای دقیق انباشت و پردازش اطلاعات تا جای ممکن با این دسته از فساد و تخلفات مقابله کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های این سامانه جدید بیان کرد:  GS1 Cloud در واقع یک سامانه بین المللی استاندارد و قابل اطمینان برای مدیریت داده‌های اصلی محصولات است که بر اساس اطلاعات با کیفیت، موثق و اصیلی که در خود دارد خدمات و اپلیکیشن‌های متعددی را در بستر B2B و B2c به کلیه ذینفعان زنجیره‌های تامین و تقاضا ارائه می‌دهد.

پاریاب با اشاره به اینکه استفاده و عضویت در این سیستم برای متقاضیان رایگان است،گفت:  عضویت در سیستم GS1 Cloud برای متقاضیان هزینه‌ای در بر ندارد و پیش نیاز آن دریافت پیش شماره شرکتی GS1  و ایجاد کد محصول GTIN برای محصولات است.

وی با اشاره به روند عضویت در این بانک اطلاعاتی تصریح کرد : اعضای فعلی مرکز ملی شماره گذاری کالا و خدمات ایران که عضویت آنها فعال است به سادگی با مراجعه به پورتال مرکزی و ورود به داشبورد مدیریتی خود می‌توانند با چند کلیک ساده و پذیرفتن شرایط مربوطه محصولات خود را در سامانه GS1 Cloud بار گذاری کنند. اما افراد و شرکت هایی که هنوز پیش شماره شرکتی GS1 دریافت نکردند یا کانال‌های آنها کد GTIN ندارد لازم است ابتدا مراحل عضویت و دریافت در مرکز شماره گذاری کالا و خدمات ایران را طی کنند و سپس وارد سامانه بانک اطلاعاتی خواهند شد.

به گفته وی، هفته آینده سامانه تایید اصالت کالا، سامانه ردیابی سازمانی جهت بهبود کیفیت محصولات ایرانی و سامانه کدینگ سازمانی سامانه های اساسی هستند که در نمایشگاه الکامپ رونمایی خواهند شد و خدمات مربوط به Cloud GS1 نیز در غرفه دولت الکترونیک به صورت حضوری به بازدید کنندگان ارائه خواهد شد و ذینفعان می‌توانند از این سامانه به عنوان یک سامانه بانک اطلاعاتی قابل اطمینان در فعالیت‌های خود استفاده کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز