خبرگزاری کار ایران

در دیدار حیدریان و فاضل مطرح شد:

گسترش همکاری‌های سازمان سینمایی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۵۵۶

رییس سازمان سینمایی و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نشستی مشترک راه‌های گسترش همکاری‌ها در حوزه سینمای کودک و نوجوان را بررسی کردند.

 به گزارش ایلنا، «حمایت از تولید فیلم و محصولات سینمایی»، «تجهیز و بهره‌برداری از سینماهای کانون» و «همکاری در برگزاری جشنواره‌های سینمایی» سه محور اصلی گفت‌وگوهای محمدمهدی حیدریان معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و فاضل نظری مدیرعامل کانون را تشکیل می‌داد.

حیدریان در این زمینه از کانون به عنوان یک مامن و مرجع برای خانواده‌ها و بچه‌ها در حوزه‌های کودک و نوجوان یاد کرد که به کسی تعلق ندارد بلکه متعلق به همه مردم ایران است و در عین حال از حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از احیاء و بازسازی جایگاه و موقعیت کانون به‌ویژه در عرصه‌های سینمایی خبر داد.

وی گفت: توسعه کانون در این حوزه‌ها تعمیق‌پیداکردن و حرفه‌ای شدن فعالیت‌ها و حفظ جایگاه و منزلت کانون هدف و خواسته ماست در این راه هر کمکی که از دست‌مان بربیاید از آن دریغ نخواهیم کرد.

رییس سازمان سینمایی و سمعی، بصری با اشاره به این که نقطه اصلی ورود سینمای ایران به جشنواره‌های بین‌المللی، سینمای کودک بوده است، تصریح کرد اگر بخواهیم در عرصه بین‌المللی حرفی برای گفتن داشته باشیم و در همه جای جهان حرف‌مان را بفهمند باید به آماده‌سازی بین‌المللی و نگارش فیلم‌نامه‌های مناسب در این زمینه به‌عنوان بخشی از مراحل تولید فیلم توجه کنیم.

حیدریان همچنین گفت: اگر کانون با دقت و پرشتاب وارد حوزه تولید فیلم شود، سازمان سینمایی چه به صورت مشارکت حتی کمک‌های بلاعوض آمادگی دارد از کانون حمایت کند.

وی  ادامه داد: در همین حال از کانون خواست نقش راهبری حوزه سینمای کودک و نوجوان را برعهده بگیرد و به مجمع یا کانونی برای گردهم‌آیی سینماگران و دست‌اندرکاران این حوزه تبدیل شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخشی از این نشست که در دفتر مدیرعامل کانون تشکیل شد، به مساله تجهیز و بهره‌برداری مناسب از سالن‌های سینمای کانون و مجهز کردن آن‌ها به فن‌آوری‌های جدید اشاره و از آن به عنوان سرمایه‌ای بزرگ برای سینمای کودک ونوجوان یاد کرد در عین‌حال گفت: با یک مدیریت قوی و با برنامه می‌توانیم این سالن‌ها را برای نمایش فیلم آماده کنیم.

همچنین توجه به تولید برنامه‌ها و سرگرمی‌ها و اسباب‌بازی‌های مرتبط با محصولات سینمایی، گسترش ارتباط با وزارت آموزش و پرورش و تسهیل امکان نمایش و پخش فیلم برای دانش‌آموزان مدارس، مشارکت در برگزاری جشنواره‌ها از سوی دو طرف، هم‌فکری با دست‌اندرکاران و تشکل‌های سینمای کودک در شوراهای تخصصی از دیگر مواردی بود که مورد تاکید رییس سازمان سینمایی کشور قرار گرفت.

مدیرعامل کانون هم به بیان دیدگاه‌هایش در حوزه سینمای کودک پرداخت و تاکید کرد: برای ما این مساله مهم است که ببینیم در حوزه فیلم با چه کسی شریک می‌شویم و چه تولید می‌کنیم همکاری‌های کانون و سازمان سینمایی یک شراکت راهبردی است و اگر قرار است این سینما تغییر کند باید دارایی‌هایمان را به اشتراک بگذاریم و چشم‌اندازی آرمانی و حتی خیال پردازانه برای آن تصویر کنیم.

فاضل نظری با بیان اعلام آمادگی کانون برای افزایش همکاری‌ها در حوزه تولید فیلم و بازسازی ناوگان نمایش و پخش فیلم با سازمان سینمایی، به ضلع دیگری از این همکاری‌ها در حوزه تربیت سینماگران نوجوان و جوان در کانون اشاره کرد و گفت: سینماگران نام‌آشنای کانون در گذشته این فضاها را تجربه کردند و ما آمادگی داریم این فرصت را برای تجربه نسل جدید در حوزه فیلم‌سازی فراهم کنیم.

وی یادآور شد: با گسترش این همکاری‌ها می‌توان برند کانون را به یک گواهینامه معتبر در حوزه سینمای کودک تبدیل کرد و ما وزارت ارشاد را شریک اصلی خود چه در حوزه تولید، چه نمایش فیلم و برگزاری جشنواره‌ها می‌دانیم.

 حبیب ‌ایل‌بیگی قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی با اشاره به مشارکت این بنیاد در پروژه‌های ساخت دو فیلم جدید کانون از ارایه برخی رمان‌ها و کتاب‌های کانون به شوراهای فیلم‌نامه‌نویسی بنیاد فارابی برای تبدیل آن‌ها به فیلم‌نامه خبر داد و گفت در دوره جدید توسعه سینمای کودک قصدمان این است که به سمت تولید فیلم‌های پرمخاطب برای بچه‌ها و خانواده‌ها برویم در زمینه پخش هم بسیاری از پخش‌کننده‌ها در حوزه کودک از امکاناتی مانند کانون برخوردار نیستند سالن‌های کانون می‌تواند پایگاه مناسبی برای پخش و نمایش این فیلم‌ها باشد.

حسین ربانی‌غریبی سرپرست معاونت تولید کانون نیز خواستار طراحی چرخه و ساختار متفاوتی برای توزیع و اکران فیلم‌های کودک و مشارکت سازمان سینمایی کشور در برگزاری جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران شد.

همچنین محمدرضا کریمی صارمی مدیرکل سینما و تئاتر کانون هم با اظهار خوشحالی از گسترش این همکاری‌ها توضیح داد کانون سالن‌های مناسبی برای نمایش فیلم در اختیار دارد که در صورت تجهیز آن به فن‌آوری‌های جدید می‌تواند مورد استفاده مخاطبان قرار بگیرد.

حامد رهنما مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون نیز برای پشتیبانی‌های رسانه‌ای کانون از فیلم‌های کودک و نوجوان در داخل کشور و ایجاد فرصت برای عرضه این آثار در مجامع بین‌المللی اعلام آمادگی کرد.

در پایان این نشست مقرر شد تا کارشناسان سازمان سینمایی و کانون پیش‌نویس تفاهم‌نامه‌ای را برای گسترش همکاری‌های فیمابین تدوین و ارائه کنند تا در مذاکرات آتی مورد بحث و بررسی قرار بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز