خبرگزاری کار ایران

افزایش ۲۳ درصدی تعداد و ۲۸ درصدی اشتغال جوازهای تاسیس صادره در ۲ ماهه اول امسال

asdasd
کد خبر : ۶۴۷۴۱۶

در ۲ ماهه اول امسال ۲ هزار و ۸۶۱ فقره جواز تاسیس صنعتی با پیش‌بینی سرمایه ۲۸۲ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۶۹ هزار و ۶۶۷ نفر صادر شد که مقایسه این ارقام با مدت مشابه پارسال نشانگر افزایش ۲۳ درصدی تعداد، ۲۸ درصدی اشتغال و ۴۵.۳ درصدی سرمایه‌گذاری است.

 به گزارش ایلنا، در دو ماهه اول امسال ۲ هزار و ۸۶۱ جواز تاسیس صنعتی صادر شد که با توجه به صدور ۲ هزار و ۳۲۶ جواز در دو ماهه پارسال ۲۳ درصدی همراه بود.

در فروردین و اردیبهشت ماه به ترتیب ۸۴۳ و ۲ هزار و ۱۸ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شد که مثبت ۱۳۹.۴ درصد تغییر داشت.

اشتغال جوازهای تاسیس صنعتی صادره در ۲ ماهه اول امسال نیز ۶۹ هزار و ۶۶۷ نفر بود که با احتساب ۵۴ هزار و ۴۳۳ نفر اشتغال جوازهای مدت مشابه پارسال، ۲۸ درصد افزایش یافت.

اشتغال جوازهای تاسیس صنعتی صادره در فروردین ماه ۲۰ هزار و ۷۳۷ نفر و در اردیبهشت ماه ۴۸ هزار و ۹۳۰ نفر بود که ۱۳۶ درصد افزایش داشت.

از سوی دیگر سرمایه جوازهای تأسیس صنعتی صادره در ۲ ماهه اول امسال ۲۸۲ هزار و ۴۴۳ میلیارد ریال بود که با توجه به سرمایه جوازهای تاسیس مدت مشابه پارسال( ۱۹۴ هزار و ۴۴۵ میلیارد ریال) با افزایش ۴۵.۳ درصدی مواجه بود.

سرمایه جوازهای تأسیس صنعتی صادره در فروردین ماه امسال ۱۰۸ هزار و ۸۸۴ میلیارد ریال و در اردیبهشت ماه ۱۷۳ هزار و ۵۵۸ میلیارد ریال بوده است.

همچنین بیشترین جوازهای تاسیس صنعتی مربوط به استان خراسان رضوی با ۲۲۱ فقره بود و پس از آن استانهای یزد ۲۱۳ فقره و فارس ۲۰۰ فقره جواز تاسیس صنعتی داشتند.

بیشترین سرمایه جواز تاسیس صنعتی در ۲ ماهه اول امسال نیز مربوط به استان کرمان با ۴۶ هزار و ۹۱۳ میلیارد ریال بود. این استان ۶۶ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر کرد.

پس از استان کرمان ، مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که ۴۳ فقره جواز تاسیس صنعتی داشتند سرمایه مجوزشان ۴۶ هزار و ۱۲۳ میلیارد ریال بوده است و در رتبه بعدی از این لحاظ قرار گرفتند.

بیشترین اشتغال جوازهای تأسیس صنعتی صادره نیز مربوط به استان آذربایجان شرقی با ۴ هزار و ۳۲۱ نفر بود و پس از این استان، قزوین با ۴ هزار و ۱۹۱ نفر در رتبه بعدی جای گرفت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز