خبرگزاری کار ایران

یک روزنامه‌نگار:

مدیرانی که افکار عمومی را نمی‌شناسند، به رسانه‌های جدید پاسخ‌های کلیشه‌ای می‌دهند

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۷۷۶

«سید شهاب الدین طباطبایی» گفت: این روزها به کسانی نیازمندیم که بازنمایی کارهایشان امیدآفرین باشد

به گزارش ایلنا، سیدشهاب‌الدین طباطبایی «رسانه، افکار عمومی و بازنمایی رویداد» با حضور سیدعلی سرزعیم معاون امور اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سعید لیلاز استاد دانشگاه شهید بهشتی، سیدمحمدصادق الحسنی اقتصاددان و جمعی از فعالان حوزه رسانه‌ای برگزار شد.

طباطبایی در این نشست با بیان اینکه رسانه‌ها در این فضا در افشاگری از هم جلو می‌زنند، گفت: افشاگری باید در زمینه کارامدی مدیران کشور هم وجود داشته باشد. رسانه‌ها باید بگردند و کارامدی مدیرانی که به دنبال حل مشکلات مردم هستند را افشا نیز کنند.

وی افزود: باید این را هم افشا کنیم که در فلان دستگاه دولتی کسی توانسته فلان مشکل را حل کند. وقتی مدیری کار خوبی انجام می‌دهد و رسانه به آن بپردازد.

این روزنامه‌نگار که با موضوع "رسانه، کارآمدی و امید" به بیان سخنان خود پرداخت، گفت: تصور ما از شرایط امروز، سخت‌تر از واقعیتی است که دارد اتفاق می‌افتد. در ساختن این تصور، رسانه‌ها و ما موثریم.

وی با بیان اینکه امیدواری با نگرانی تفاوت دارد. ممکن است یک نفر نگران باشد ولی همچنان امیدوار باشد. آدمها می‌توانند امیدوار باشند ولی منتقد سرسخت باشند ولی نمی‌شود کسی ناامید باشد و همچنان مدیریت کند. بعضا مدیران عالی رتبه، خودشان بیشتر باید امیدواری را القا کنند.

طباطبایی با تاکید بر اینکه تا به جوانگرایی روی نیاوریم، دنبال بازنمایی امیدوارانه از اتفاقات نخواهیم بود، گفت: امیدواری را باید در نسل جوان جستجو کرد که برای فعالیت‌های خود انگیزه دارد.

وی در ادامه افزود: مدیران جدید رسانه‌های جدید را می‌فهمند و متناسب با آن رفتار می‌کنند و انگیزه دارند در داخل کشور زندگی کنند اما مدیرانی که افکار عمومی را نمی‌شناسند، به رسانه‌های جدید پاسخ‌های قدیمی و کلیشه‌ای می‌دهند.

این روزنامه‌نگار از رسانه‌ها خواست امید را القا کنند و گفت: اگر می‌خواهیم در این کشور زندگی کنیم چاره‌ای جز امیدواری و موفقیت نداریم.

وی خاطرنشان کرد: در رسانه‌ها باید سه محور اصلی را مطالبه کنیم. یکی مطالبه کارآمدی و دیگری افشاگری کارآمدی است. باید کاملا درباره جوانگرایی کار کنیم.

این سلسله نشست‌ها توسط مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با همکاری شورای اطلاع رسانی دولت و انجمن ایرانی مطالعات فرهنگی و ارتباطات برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز