خبرگزاری کار ایران

فراهانی خبرداد:

دوازدهمین خانه احزاب کشور در استان مرکزی راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۶۳۱

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مرکزی در دومین نشست شورای اطلاع رسانی استان در سالجاری ، گفت: دوازدهمین خانه احزاب کشور در این استان راه اندازی می شود و نمایندگان گروه های فکری مختلف صاحب کرسی رسمی برای فعالیت های خود می شوند.

به گزارش ایلنا از اراک، مدیر کل دفتر سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی اظهار داشت : خانه احزاب متعلق به همه گرایش‌های سیاسی است و در راستای گسترش‌فعالیت‌های احزاب شکل گرفته است.

فراهانی افزود: یکی از معیارهای فعالیت سیاسی، فعالیت احزاب است و با توجه به اهمیت این موضوع تاسیس خانه احزاب در دستور کار حوزه معاونت سیاسی استانداری مرکزی قرار گرفته است.

فراهانی با اشاره به افتتاح خانه احزاب در سی و یکم تیرماه، در خصوص مهمترین اهداف این خانه گفت : این تشکل صنفی،خصوصی و مستقل است و عمده فعالیت خانه ، در زمینه گسترش فعالیت‌های سیاسی، حزبی، تقویت بنیه مالی احزاب و... است.

مدیر کل سیاسی و انتخابات بیان داشت : بر اساس آخرین آمار تعداد احزابی که می توانند در انتخابات خانه احزاب مشارکت کنند ۵۴ حزب و گروه سیاسی هستند که از این تعداد دو گروه و حزب استانی و ۵۰ حزب دیگر دفاتر فرعی احزاب کشوری هستند .

وی خانه احزاب را متعلق به تمامی جناح ها و گرایشات سیاسی عنوان کرد و گفت : در خانه احزاب از هر سه فراکسیون اصولگرا ، اصلاح طلب، مستقلین و معتدلین حضور خواهند یافت که در این خصوص ۹ نفر عضو اصلی ، ۳ بارزس و ۳ علی البدل به مدت سه سال انتخاب می شوند .

وی اظهار داشت : با توجه به اینکه خانه احزاب یک تشکل صنفی در راستای پیگیری حقوق و جلوگیری از تضییع حقوق احزاب است و تنها مختص به فعالیت یک جناح خاص نیست انتظار می رود با نگاه جامع تری لحاظ شود .

مدیر کل سیاسی و انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مرکزی گفت : خانه احزاب فارغ از گرایش جناحی و حزبی در راستای گسترش فعالیت های احزاب شکل گرفته تا با این اقدام مهم شاهد یک نهاد فعال مدنی در استان باشیم .

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی نیز با اشاره به برنامه های سال جاری این حوزه گفت : در حال حاضر عمده فعالیت های دفتر امور اجتماعی حول ۹ محور اصلی فعالیت می کند که مهمترین محور مربوط به بخش سلامت است .

غلامرضا فتح آبادی افزود : از دیگر محورها فرهنگی ، حمایتی ، آسیبهای اجتماعی ، سازمانهای مردم نهاد ، ورزش و جوانان ، دانشگاهها، آموزش و پرورش و حوزه حقوق شهروندی در حال فعالیت هستند .

وی اولین اقدام سال جاری را تدوین و برنامه عمل و نمایه اجتماعی عنوان کرد و بیان داشت : این برنامه توسط ۸۰ دستگاه اجرایی با ۱۰۵۶ نفر ساعت در طی دوماه تدوین شده که به تایید ۵۲۸ فرماندار ، مدیر کل و معاون رسیده که در سطح خود گسترده ترین میثاق فعالیت اجتماعی است .

فتح‌آبادی اهداف اجرای این طرح را افزایش تحرک اجتماعی، ساماندهی و نظم‌بخشی به فعالیت‌های اجتماعی ، توجه به اثربخشی برنامه ها، تقویت هماهنگی‌های بین بخشی ، افزایش نقش دانشگاه ها و تعریف نقش جدید برای شرکا در حوزه اجتماعی عنوان کرد .

فتح آبادی از دیگر اقدامات سال جاری به اجرای فاز دوم سند و برنامه عملیاتی کنترل و آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود : این برنامه از مرداد ماه سال جاری با همکاری ۴۲ دستگاه اجرایی در قالب ۸۸۶ عنوان برنامه اجرایی می شود .

وی برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن ، برگزاری جشنواره ملی مهارتهای هنری هنرستان کار و دانش ، تهیه سند و برنامه عملیاتی ارتقا نشاط اجتماعی ، افرایش ۲۵ درصدی کنسرتها ، ۵۰ شب نشاط خانواده ، برگزاری نمایشگاه عکس و اسناد تاریخی ، راه اندازی خانه جوان در ساوه و خمین و پیش یابی علل و عوامل ممکن در بروز نارضایتی اجتماعی ، توسعه مطالعات و تحقیقات تخصصی در حوزه فرهنگی و اجتماعی ، ایجاد کانون های سلامت در محله و تحقق برنامه های شهر دوستدار سالمند و برنامه های سند سالمندی استان را از دیگر اقدامات سال جاری دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی عنوان کرد .

معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت : سال گذشته میزان صادرات غیر نفتی استان یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلار بوده که رشد ۲۷ درصدی را به همراه داشته است . بختیار اظهار داشت: در حال حاضر در استان مرکزی دو هزار و ۶۹۷ واحد صنعتی وجود دارد که دارای پروانه بهره برداری هستند که با سرمایه گذاری در این واحدهای صنعتی ۱۰۶ هزار اشتغال مستقیم ایجاد شده است .

وی با بیان اینکه از لحاظ تنوع محصولات تولیدی استان رتبه نخست کشور را کسب کرده است افزود : استان مرکزی به لحاظ پارامترهای توسعه یافتگی رتبه چهارم و از منظر اشتغال ایجاد شده رتبه ششم و همچنین رتبه پنجم کشوری از لحاظ شرکت های دانش بنیان را از آن خود کرده است .

بختیار با بیان اینکه در سال گذشته ۱۵ فقره پروانه تحقیق و توسعه در استان صادر شده است بیان داشت : در حوزه معادن ۷۹ فقره جواز تاسیس صادر شده است .

وی با اشاره به صادرات یک میلیارد و ۱۱۲ میلیون دلاری غیرنفتی استان مرکزی در سال گذشته گفت : تعداد کشورهای مقصد صادراتی ۷۸ کشور بوده و تعداد واحدهای تولیدی صادر کننده ۲۴۱ واحد بوده است .

وی در خصوص واردات استان نیز اظهار داشت : سال گذشته ارزش واردات ۳۹۸ میلیون دلار بوده که رشد ۳۶ درصدی را به همراه داشته است که عمده واردات مواد اولیه و ماشین آلات بوده است .

معاون امور صنایع سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت : مجموع میزان پرداختی تسهیلات رونق تولید در سال گذشته هشت هزار و ۵۹۷ میلیارد ریال بوده که ۹۹۱ واحد از این تسهیلات بهره‌مند شدند .

بختیار با اشاره به عملکرد سه ماه سال در خصوص معادن جاری گفت : در سه ماه نخست سال جاری ۹ فقره پروانه اکتشاف معدن صادر شده که در این راستا چهار فقره پروانه بهره برداری معدن صادر شده که میزان حقوق دولتی وصولی معادن ۹۱ میلیارد ریال بوده است .

وی با اشاره به پروانه بهره برداری صادره اظهار داشت : در این خصوص ۴۸ فقره پروانه صادر شده که میزان سرمایه گذاری سه هزار و ۴۵۳ میلیارد ریال بوده است .

بختیار افزود : جواز تاسیس صادره ۱۶۸ فقره بوده که پیش بینی سرمایه گذاری در این بخش ۱۴ هزار و ۶۱۹ میلیارد ریال بوده و زمینه اشتغال پنج هزار و ۱۰۲ نفر را فراهم می کند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز