خبرگزاری کار ایران

رییس کل دادگستری مازندران:

قضات باید در برابر مراجعین صبر پیشه کنند/ صدور آراء اشتباه زیبنده دستگاه قضایی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۵۵۶

رییس کل دادگستری استان مازندران با تاکید بر لزوم تکریم مراجعین در دستگاه قضایی، یادآور شد: صبر و شکیبایی از اصلی‌ترین ویژگی قضات است و قضات باید در برابر مراجعین صبر پیشه کنند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام تقوی‌فرد جایگاه قضایی  را مهم ارزیابی و عنوان کرد و افزود: قضات باید ابتدا جایگاه قضایی را درک و سپس به امر خطیر قضاوت ورود کنند.

وی همچنین بی ‌طرفی در امر قضاوت را یک اصل مهم خواند و اظهار کرد: بی ‌طرفی در امر قضاوت برای قاضی، اصلی مهم در عرصه قضاوت است.

رییس کل دادگستری استان با تاکید بر لزوم تکریم مراجعین در دستگاه قضایی، یادآور شد: صبر و شکیبایی از اصلی‌ترین ویژگی قضات است و قضات باید در برابر مراجعین صبر پیشه کنند.

وی همچنین در ادامه اظهارداشت: برخورد با مراجعین دردستگاه قضایی باید خوب و شایسته باشد. به طوری که مراجعین، دستگاه قضایی را پناهگاه خود بدانند.

این مقام قضایی به اهمیت نماز در کردار و رفتار انسانها اشاره کرد و گفت: همکاران قضایی و اداری باید همیشه با خواندن نماز آرامش الهی و روانی را حس کنند زیرا خواندن نماز آرامش فکری به انسان می‌دهد و کسانی که خداوند را در نظر داشته باشند به آرامش روحی رسیده و در کارهای خود موفق خواهند بود.

وی افزود: قضات اگر در صدور آراء مرتکب اشتباه شوند این امر در مراجع قضایی بالاتر قابل تجدید نظر می‌باشد ولی اگر در برخورد با مراجعین مرتکب اشتباه شوند  این امر قابل تغییر و اصلاح و تجدید نظرخواهی و جبران نیست و در ذهن مراجعین باقی می ماند و این امر زیبنده دستگاه قضایی نمی باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز