خبرگزاری کار ایران

۲ کشته و ده‌ها زخمی در تظاهرات جمعه عراق

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۵۴۷

سخنگوی وزارت بهداشت عراق از کشته و زخمی شدن ده‌ها نفر در تظاهرات روز جمعه در پایتخت و برخی از استان‌های جنوبی این کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، پایتخت و شهرهای جنوبی عراق، روز گذشته نیز شاهد تظاهراتی در اعتراض به کمبود خدمات و آب و برق بود.

«سیف بدر» سخنگوی وزارت بهداشت عراق اعلام کرد، در جریان تظاهرات روز جمعه بغداد و برخی استان‌های جنوبی دو نفر، یکی در استان الدیوانیه و دیگری در استان نجف کشته و نیز ۴۵ زخمی که بیشتر آنها را نیروهای امنیتی تشکیل می‌دهند، زخمی شده‌اند.

این در حالی‌ است که منابعی در پلیس عراق مدعی شده‌اند یک تظاهرکننده در شهر الدیوانیه، به ضرب گلوله گارد امنیتی سازمان «بدر» کشته شده است. طبق ادعای این منابع، در جریان سنگ‌پرانی تظاهرکنندگان به ساختمان سازمان بدر دو نفر نیز مجروح شدند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق با سفر به بصره، وعده داده است که بحران کمبود آب آشامیدنی سالم، برق و جمع‌آوری زباله‌ها را در این شهر حل کند.

تظاهرات اعتراضی دو هفته اخیر که از بصره و در اعتراض به آمار بالای بیکاری، گرانی و خدمات عمومی نامناسب آغاز شد، به دیگر شهرها از جمله بغداد، نجف و کربلا، و همچنین مرکز استان‌های میسان و ذی‌قار رسیده است.

عراق به مدت سه سال درگیر نبرد با گروه تروریستی داعش بود و سال گذشته حیدر العبادی شکست داعش را در این کشور اعلام کرد. اما ناکارآمدی، فساد اداری و سطح پایین خدمات عمومی به نارضایتی‌ها در این کشور دامن زده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز