خبرگزاری کار ایران

نجفی:

رشد جمعیت، البرز را با تهدید روبرو کرده/ضرورت اشتغال پایدار در پیشگیری از بحران

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۲۳۶

استاندار البرز گفت: البرز به دلایل متعددی در معرض آسیب های اجتماعی است که رشد سریع جمعیت و نرخ بالای مهاجرت این تهدیدها را افزایش می دهد بنابراین ضرورت دارد با ایجاد بسترهای اشتغال پایدار از بروز بسیاری آسیب ها کاست.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی امروز در دیدار با مدیرعامل بانک کشاورزی با اشاره به شرایط استان و تشریح اقداماتی که در حوزه کشاورزی و طرح های اشتغال روستایی البرز صورت گرفته، افزود: با توجه به چشم انداز ترسیم شده درباره تحقق طرح روستای بدون بیکار در البرز، با اهتمام ویژه ای درصدد اجرای طرح های اشتغالزایی روستایی هستیم.

وی ادامه داد: شاید تعداد روستاهای البرز به نسبت سایر استان ها کمتر باشد ولی اثرگذاری بالایی در حوزه های مختلف دارند.

نجفی با بیان اینکه استان در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید دارای جایگاه اول کشور است، گفت: این توفیق بزرگ، طی کمتر از یک سال تلاش و تعامل جمعی مسئولان استان محقق شده است.

استاندار البرز اضافه کرد: البرز به دلایل متعددی در معرض آسیب های اجتماعی است که رشد سریع جمعیت و نرخ بالای مهاجرت این تهدیدها را افزایش می دهد بنابراین ضرورت دارد با ایجاد بسترهای اشتغال پایدار از بروز بسیاری آسیب ها کاست.

وی با تاکید بر ضرورت همراهی بیش از پیش بانک کشاورزی برای ارائه تسهیلات طرح های اشتغالزایی روستایی، گفت: تسریع در ارائه طرح های اشتغال روستایی و اعطای تسهیلات، تاثیر بسزایی در تحقق اهداف مهاجرت معکوس روستاییان و ایجاد اشتغال پایدار با توجه به شرایط حساس کشور خواهد داشت.

نجفی افزود: جهادکشاورزی موظف به استخراج و ارائه طرح های اشتغال روستایی است تا در مدت زمانی محدود تسهیلات مرحله اول را دریافت کرده و وارد فاز بعدی اقدامات شویم.

مدیرعامل بانک کشاورزی در این دیدار با اشاره به اینکه اعطای تسهیلات اجرای طرح های اشتغالزایی روستایی را با جدیت بیشتری دنبال می شود اظهار کرد: با توجه به اهمیت این امر و الزامات دولت در این راستا، در انتظار طرح های دارای توجیه اشتغال روستایی هستیم.

روح الله خدارحمی افزود: اعتبارات مصوب برای ایجاد اشتغال روستایی، پویایی جدی ایجاد کرده و با توجه به شرایط خاص کشور ضرورت دارد از این طریق نسبت به ایجاد اشتغال پایدار اقدام کرد.

وی ادامه داد: در استان البرز نیز جدیت خوبی برای تحقق ایجاد بسترهای اشتغال پایدار وجود دارد از این رو هیچ گونه مشکلی برای پرداخت تسهیلات به طرح های مصوب وجود ندارد و همراهی لازم را خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز