خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر نیرو انجام شد؛

خط انتقال آب چاه نیمه‌سه به تصفیه‌خانه زهک کلنگ‌زنی شد

کد خبر : ۶۴۶۱۹۸

عملیات ساخت خط انتقال آب‌خام از چاه نیمه‌سه به تصفیه‌خانه زهک به‌طول 12 کیلومتر در شمال سیستان و بلوچستان در مراسمی با حضور وزیر نیرو در محل فرمانداری زابل آغاز شد.

به گزارش ایلنا، در آیین آغاز عملیات اجرایی این طرح که علاوه بر نمایندگان شهرهای زاهدان، زابل و زهک و نمایندگان بلوچستان نیز حضور داشتند، وزیر نیرو به‌صورت تلفنی دستور آغاز عملیات اجرایی این خط را صادر کرد.

برای اجرای این طرح از لوله فایبر گلاس هزار و 400 استفاده می‌شود که بعد از بهره‌برداری دبی قابل انتقال آن دو هزار و 436 لیتر بر ثانیه خواهد بود.

برای راه‌اندازی این طرح مهم آب‌رسانی روستایی 239 میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده و 254 هزار نفر از روستاییان پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز بعد از اتمام طرح از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند. این طرح با توجه به اهمیت آن تا 6 ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

چاه نیمه‌ها به منابع ذخیره طبیعی آب گفته می‌شود که در گذشته به سه بخش چاه نیمه یک، دو و سه تقسیم بندی شده بودند که با تلاش دولت یازدهم چاه نیمه چهارم نیز ساخته و راه‌اندازی شد.

چاه نیمه‌های یک، دو و سه آب زاهدان و سیستان را تامین می‌کنند و چاه نیمه چهارم با ظرفیت بیش از یک میلیون متر مکعب پشتیبان چاه نیمه‌های دیگر است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز