خبرگزاری کار ایران

پایگاه خبری «العهد»:

پیروزی در جنوب سوریه معادله نبرد با اسرائیل را تغییر داده است

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۸۰۰

آزادسازی تپه «الحاره» که منطقه‌ای استراتژیک و بسیار مهم و حساس است و جایگاه مکانی و نظامی استراتژیک دارد، به ارتش سوریه اجازه خواهد داد به موقعیتی پیشرفته و کلیدی در منازعه با رژیم صهیونیستی منتقل شوند.

به گزارش ایلنا، ارتش سوریه عملیات نظامی خود علیه مواضع گروه‌های تروریستی مسلح در جنوب سوریه را ادامه می‌دهد. این عملیات‌ها تاکنون سیطره ارتش سوریه بر مواضع و تپه‌های استراتژیک و مهم در ریف «القنیطره» را که مشرف بر بخش جنوبی جولان اشغالی سوریه است، تثبیت کرده است. ادامه این وضعیت بدان معناست که ارتش پس از آزادسازی درعا، به خط جبهه نبرد با دشمن در ریف قنیطره نزدیک می‌شود و به عبارتی بهتر، جنگ سوریه قواعد درگیری با دشمن و معادله نزاع با آن را تغییر داده است. 

«طالب ابراهیم» کارشناس سیاسی در گفت‌وگوی اختصاصی با پایگاه خبری «العهد» می‌گوید: تپه الحاره که ارتش کنترلش را به دست گرفته، منطقه‌ای استراتژیک و بسیار مهم و حساس است و جایگاه مکانی و نظامی استراتژیک دارد. از این منظر که در امتداد بخش جنوبی جولان اشغالی سوریه واقع است؛ از این‌رو سیطره بر آن به ارتش سوریه اجازه خواهد داد به موقعیتی پیشرفته و کلیدی در منازعه اعراب- صهیونیستی که به درگیری صرفا سوری- صهیونیستی تبدیل شده است، منتقل شوند و محور مقاومت کاملا از آن دفاع می‌کند. در اهمیت نظامی تپه الحاره نیز می‌توان به این امر اشاره کرد که دشمن صهیونیستی با تمام امکاناتش در جریان جنگ «تشرین» در سال ۱۹۷۳ میلادی، برای اشغال آن تلاش می‌کرد ولی شکست خورد. در واقع، سیطره بر تپه الحاره می‌توانست مهم‌ترین دستاورد شارون یا دیگر مسئولان وقت رژیم صهیونیستی قلمداد شود ولی این تپه همچنان در سیطره ارتش سوریه و خاری در چشم دشمن است.

ابراهیم افزود، بازپس‌گیری کنترل تپه الحاره به معنی سیطره کامل ارتش بر ریف غربی درعا و اشراف آن بر ریف القنیطره و جولان اشغالی است و این امکان را به نیروهای آن می‌دهد که کنترل بلندی‌های جولان را بازپس‌گیری گیرند.

بازگشت ارتش سوریه به خط جبهه با دشمن صهیونیستی، آن هم با تانک‌های سوریه و با آتش سربازانش، امری رد شده است ولی اگر دشمن صهیونیست غیر از آن را می‌خواهد پس می‌تواند خود آغازگر نبرد باشد. 

این تحلیلگر سیاسی در ادامه گفت: خطوط قرمز آمریکا و اسرائیل ساقط شده است و دشمن صهیونیستی جایگاهی در ذهن محور مقاومت ندارد پس چگونه دوباره خطوط قرمز آن ترسیم شده است. ارتش سوریه بار دیگر در خطوط توافق جدایی ( امضا شده در سال ۱۹۷۴) کاملا مستقر خواهد شد.

طالب ابراهیم تصریح کرد، جبهه شمالی که در قاموس اصطلاحات دشمن صهیونیستی است، دیگر وجود واقعی ندارد و تحولات میدانی تغییر کرده و محور مقاومت محوری بسیار قوی شده است. رزمندگان حزب‌الله نیز که دشمنان ضعف آنها را خواهان هستند، بسیار قوی و شجاع شده‌اند و از بهترین مبارزان در نبرد با دشمن هستند. دشمن صهیونیستی باید بداند که معادله استراتژیک در منطقه به نفع محور مقاومت تغییر کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز