خبرگزاری کار ایران

در کارگروه مدیریت پسماند مطرح شد؛

جمع‌آوری پسماند مناطق روستایی به‌صورت مکانیزه تا پایان سال

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۵۳۰

در دومین جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی بر دفن بهداشتی پسماندهای عفونی تاکید شد.

به گزارش ایلنا از اراک، در این جلسه که به ریاست زندیه وکیلی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برگزار شد موضوع پسماند شهرهای اراک، شازند و خنداب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار در این جلسه ضمن بیان مشکلات پسماند شهر اراک و برخی شهرستان‌ها، دستگاه‌های محیط زیست، مرکز بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی، شهرداری و مدیران کل امور شهری و روستایی را مکلف کرد تا بر جمع‌آوری، انتقال، بی‌خطرسازی و دفن زباله‌ها نظارت بیشتری داشته باشند و هرچه سریع‌تر نسبت به دفن بهداشتی پسماندهای عفونی هم اقدام کنند.

زندیه وکیلی افزود: طرح جامع مدیریت پسماند روستایی استان مرکزی تا پایان سال‌جاری کامل می‌شود و پیش‌بینی شده در این طرح صددرصد پسماند مناطق روستایی استان به‌صورت مکانیزه جمع آوری و به مراکز پسماند منتقل شود.

وی گفت: در طرح پسماند روستایی پس از انتقال به مراکز پسماند شهری و انجام عملیات جداسازی به صورت بهداشتی دفع می شود.

پسماندهای کشاورزی، روستایی، صنعتی، عفونی و عادی از معضلات شهرهای استان است که در این جلسه  مقرر شد ابتدا طرح جامع مدیریت پسماند استان طراحی و اجرا شود و سپس شهرستان‌ها، شهرها و روستاها به تفکیک این طرح را اجرایی کنند.

عدم پرداخت هزینه‌های پسماند از سوی برخی دستگاه‌ها، کمبود اعتبارات، انتقال پسماندهای مناطق دیگر به اراک و عدم تعیین تکلیف سگ‌های جمع‌آوری شده در محل پسماند از مهم‌ترین معضلات و مشکلات این بخش است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز