خبرگزاری کار ایران

پرداخت ۲۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی در قزوین

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۳۸۲

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین گفت: از مجموع ۷۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی تاکنون ۲۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش ایلنا، مسعود بابایی در کارگروه تخصصی اشتغال شهرستان آوج که عصر روز گذشته با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی کشور برگزار شد، گفت: اعتبارات اشتغال روستایی بالغ بر ۷۰ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان در استان بود که به ۷۱۹ طرح در حدود ۲۸میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان پرداخت شده است.

وی افزود: تاکنون برای ۳۱۵طرح ۲۴میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در استان پرداخت شده که بیشترین میزان با ۸میلیارد تومان در بوئین زهرا بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین بیان کرد: یادآور شد: ۴۵میلیارد تومان برای اجرای طرح گردشگری، درمانی و تفریحی در آبگرم پرداخت شده است.

بابایی همچنین مطرح کرد: در استان قزوین ۱۵۸هزار نفر بیمه شده اجباری و ۴۴هزار نفر بازنشسته هستند.

وی افزود: در سه ماهه امسال دو هزارو ۵۲۵نفر بیمه شده نوبت اولی داریم که در سال گذشته ۱۱هزار نفر تحت پوشش بیمه بودند.

به گفته مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین؛ اعتبارات اشتغال روستایی بالغ بر ۷۰ میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان در استان بود که ۷۱۹طرح با ۲۸میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان پرداخت شده است.

بابایی افزود: تاکنون برای ۳۱۵طرح ۲۴میلیارد تومان برای اشتغال روستایی در استان پرداخت شده که بیشترین میزان با ۸میلیارد تومان در بوئین زهرا بوده است.

وی یادآور شد: ۴۵میلیارد تومان برای اجرای طرح گردشگری، درمانی و تفریحی در آبگرم پرداخت شده است. سامانه رصد در استان راه‌اندازی شده است تا اشتغال ایجاد شده دقیق ثبت شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد: روند بیکاری از ۱۰.۳دهم درصد از سال۹۲ به ۱۰.۷دهم درصد در سال جاری رسیده است.

همسان سازی حقوق ، تامین امنیت شغلی خواسته کارگران شاغل وبازنشسته است

در ادامه عید علی کریمی (دبیر اجرایی خانه کارگرقزوین) گفت: همسان‌سازی حقوق بازنشتگان، اجرای قانون کار، تکریم جامعه کارگری، تامین امنیت شغلی و حفظ اشتغال موجود ازجمله خواسته‌های کارگران است.

 اوبا بیان اینکه در حال حاضر یکی از دغدغه جامعه کارگری  حفظ اموال تامین اجتماعی است، گفت: اموال کارگران در سازمان تامین اجتماعی متعلق به خود آنها است و دولت نمی‌تواند با اختیارات فراقانونی به آن دست‌اندازی کند.

او گفت: اموال تامین اجتماعی حق‌الناس است و کسی حق ندارد بدون اجازه بیمه‌پردازان، حق و حقوق آنها را سلب نماید.

وی افزود: لابی‌گری نمایندگان مجلس و برخی از وزرا در مجلس و صحه گذاشتن شورای نگهبان بر این امر موجب تضییع حقوق کارگران شده است.

وی ادامه داد: کسانی که به دنبال باج‌خواهی از ربیعی وزیر کارگری دولت بودند اکنون به دنبال استیضاح وی هستند. ما باید هشیار باشیم و نگذاریم چنین اتفاقاتی رخ دهد.

کریمی در ادامه سخنان خود به اجرای طرح همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی  تاکید کرد و گفت: کارگران بازنشسته  منتظر اجرای طرح همسان‌سازی حقوق خود هستند و تامین اجتماعی تاکنون طرح همسان‌سازی را به بهانه کسری بودجه به تاخیر انداخته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به خروج ۸۰ قلم داروی ارزان‌قیمت از پوشش بیمه‌ای اشاره کرد و گفت: خروج داروهای OTC از پوشش بیمه‌های اجتماعی محصول ناکارآمدی طرح تحول سلامت است و دلسوزانِ سلامت باید از ادامه‌ی این روند جلوگیری کنند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین در خصوص امنیت شغلی کارگران گفت: مهمترین مشکل کارگران نداشتن امنیت شغلی است و باید دولت مشاغل موجود را حفظ  کند.

وی افزود: اگر نیروی کار هر کشوری که بالاترین سربازان تاخت و تاز صنعتی آن کشور به شمار می‌آیند، دارای امنیت شغلی باشند، همان کشور به آبادانی و پیشرفت خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز