خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان خبر داد:

تصویب بازنگری طرح جامع شهر اهواز

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۳۸۱

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان از تصویب طرح بازنگری جامع شهر اهواز در شورای عالی معماری و شهرسازی کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، عباس پورسلان اظهار کرد: این طرح در صحن شورای عالی معماری و شهرسازی و پس از سال‌ها انتظار و مطالعه و تحقیق بر این طرح به تصویب رسید.

وی افزود: در طی سالیان گذشته به ویژه سال گذشته کلیه استعلامات از ارگان‌های زیربط اخذ و کلیه کاربری‌ها در قالب تیپ 12 به روز شد و عملیات برداشت عینی پلاک به پلاک و محله به محله بر اساس نقشه هوایی صورت گرفته است.

پورسلان ادامه داد: این طرح با حمایت‌های ویژه آخوندی وزیر راه و شهرسازی و پیگیری‌های مکرر استاندار خوزستان پس از سال‌ها به تصویب رسید.

وی با بیان این‌ که آخرین بازنگری طرح جامع شهر اهواز به سال 68 بر می‌گردد، تصریح کرد: اجرای طرح جامع برای فراهم آوردن تسهیلات لازم و تامین نیازهای مختلف جامعه شهری است و تامین کلیه خدمات عمومی برای شهروندان در طرح جامع شهری پیش بینی شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: طرح جامع شهر اهواز بر اساس چندین سال مطالعه و کار کارشناسی تهیه و تدوین شده است. این طرح در واقع برای آگاهی از تقاضاهای شهری در چشم‌انداز آینده تهیه شده است.

پورسلان عنوان کرد: برای تهیه این طرح روش‌های کاملا منطقی، اصولی و کارشناسی شده به کار گرفته شده است و در این میان شاخص ترین و بهترین سند برای اجرای طرح‌های توسعه شهری، بهره‌گیری از آیتم‌های طرح جامع شهری است.

وی گفت: این طرح در واقع به عنوان راهنما در تصمیم‌گیری برای شهر و یا طراحی نقاط مختلف شهر عمل می‌کند و به نوعی در طرح جامع خط و مشی اصولی و کلی سیاست‌های شهری تعیین می‌شود.

مدیر کل راه و شهرسازی خوزستان افزود: در یک سال گذشته شش طرح جامع شهرهای شادگان، بستان، لالی، هفتگل، هندیجان و بهبهان به تصویب رسیده و ابلاغ شده است.

پورسلان بیان کرد: طباطبایی مدیر معماری و شهرسازی این اداره کل مامور شده که طرح جامع و تفصیلی 13 شهر استان که پس از تایید در شورای برنامه ریزی استان و طی مراحل قانونی به کمیته فنی شورای عالی شهرسازی کشور ارجاع شده است را پیگیری کرده و تصویب آن‌ها را تسریع بخشد.

وی افزود: در جلسه شورای عالی معماری و شهرسازی کشور که به ریاست آخوندی برگزار شد، استاندار خوزستان، شهردار اهواز و رئیس شورای شهر هواز نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز