خبرگزاری کار ایران

واحد ذوب شرکت فولاد آلیاژی ملایر به چرخه تولید بازگشت/اشتغال ۲۰۰ کارگر

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۰۵۹

واحد ذوب شرکت فولاد آلیاژی ملایر پس از ۶ سال تعطیلی دوباره شروع به کار کرد. با راه‌اندازی مجدد کارخانه ۲۰۰کارگر ملایری زمینه‌ی اشتغالشان فراهم شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، واحد ذوب شرکت فولاد آلیاژی ملایر پس از ۶ سال تعطیلی دوباره شروع به کار کرد.

واحد ذوب شرکت فولاد آلیاژی ملایر از سال ۸۳ فعالیت خود را آغاز کرده بود. اما در سال‌های ۸۷ و ۸۸ به دلیل نوسانات قیمت در بازار آهن به حالت نیمه تعطیل درآمد و پس از آن به دلیل مشکلاتی همچون نقدینگی، نبود سرمایه در گردش، پرداخت نکردن یارانه به بخش صنعت و مسایل مدیریتی ۶ سال به طور کامل تعطیل شد.

محمدباقر سبحانی (مدیرعامل شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر ) گفت: با پیگیری های مسئولان استانی مشکل این واحد در ستاد تسهیل کشور مطرح و پیرو آن مصوبه‌ای در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور تصویب شد.

وی افزود: در این مصوبه مقرر شد بدهی‌های مجموعه نورد زاگرس، ذوب آهن و شهرک فولاد جعفری به مدت ۱۸ ماه استمهال شود و پس از آن به مدت پنج سال تقسط بانک‌ها انجام شود.

سبحانی با بیان اینکه این واحدها یک حالت مرده و بی‌جان داشت و مقرر شد بانک‌هایی که این واحدها در رهن آنها بود، مشارکت جدی داشته باشند، گفت: اولین گام را بانک تجارت و بانک صنعت و معدن استان برداشتند و تاکنون افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش برای راه‌اندازی مجدد این ۲ واحد پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای راه‌اندازی مجدد این واحد بزرگ صنعتی با یک گروه هشت نفره که در زمینه نورد و ذوب دارای تبحر و تجربه‌ای ۳۰ ساله در بخش صنعت هستند، کار را شروع کردیم.

مدیرعامل شرکت ذوب آهن آلیاژی ملایر گفت: با تلاش‌های صورت گرفته سال گذشته واحد نورد به تولید اولیه رسید و از آبان ماه سال گذشته تا پایان اسفندماه در یک شیفت ۲ هزار تن محصول تولید کردیم، در حالیکه میانگین تولید این واحد در سال‌های گذشته ماهیانه یک هزار تن در سه شیفت کاری بوده است.

سبحانی اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده واحد نورد هم اکنون به صورت ۲ شیفتی فعالیت می‌کند و پیش‌بینی ما این است که تولید را به سه هزار و ۵۰۰ تا چهار هزار تن در ماه برسانیم.

وی با بیان اینکه مشکلات این واحد تولیدی رفع شده است، بیان کرد: با توجه به اینکه ماشین‌آلات این کارخانه از ابتدا به صورت دست دوم خریداری و در زمان تعطیلی نیز تعمیرات و نگهداری روی آنها انجام نشده است، مقداری فرسودگی این واحد مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی حجم خرابی‌های واحد ذوب را نیز بسیار عمده و بیشتر از سایر واحدها برشمرد و گفت: در زمان بهره‌برداری ظرفیت اسمی این واحد ۹۵ هزار تن در سال بود که حتی در نخستین سال‌های تولیدش به سختی به ۴۰ هزار تن تولید رسیده است.

سبحانی با بیان اینکه از سال ۹۲ تا ۹۵ به دلیل حجم بالای بدهی ها، بخش عمده ای از ماشین‌آلات از شرکت خارج شد، اظهار داشت: با همت بانک صنعت و معدن نخستین قسط سرمایه در گردش تیرماه و قسط دوم نیز بهمن ماه سال گذشته پرداخت شد و این واحد شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: برای فعالیت دوباره واحد ذوب با تغییر سیستم و افزایش بازدهی، در ۲ زمینه برق و محیط زیست شروع به کار کردیم و با همت متخصصان این شرکت یک سیستم غبارگیر در واحد ذوب طراحی و نصب شد.

سبحانی گفت: در حال حاضر ۲۰۰ تن در این مجموعه مشغول به کار هستند که با افزایش تعداد شیفت کاری و بازدهی تولید، تعداد نیروهای بیشتری مشغول به کار می‌شوند.

وی تاکید کرد: هنوز مشکلات ما به طور کامل حل نشده است و با توجه به اینکه این وحدها به تازگی به مرحله تولید رسیده‌اند، نیازمند همراهی و همکاری دستگاه‌های اجرایی مرتبط و بانک‌های عامل هستیم تا بتوانیم بدهی‌های این شرکت را پرداخت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز