خبرگزاری کار ایران

لزوم بازآفرینی جایگاه از دست رفته شورا ها/ شوراها امین مردم اند

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۸۰۶

شورا ها به عنوان نمایندگان مردم خواستار بازبینی و بازآفرینی جایگاه حقیقی خویش از مسئولان دولتی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هم اندیشی شورای استان با روسای شورای شهرستان‌های تابعه در حالی عصر روز یکشنبه با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار در سالن شهدای استانداری برگزار شد، که بنا به اظهارات همه نمایندگان شورا این نخستین نشست اهالی نمایندگان مردم با مسئولان دولتی پس از مدت‌ها  است. از این روی فارغ از بیان مشکلات و خواسته های عمدتا مشترک منتخبان که در محور خاصی بود، نیز تجدید دیدار برای مشارکت بیش از پیش طرفین را فتح بابی برای برآورده کردن شعائر و به حداقل رساندن مشکلات اعلام داشتند.

برقراری تعامل  با شورا نیازمند دستور عاجل

رئیس شورای استان کردستان بازآفرینی جایگاه شورا به اصل و اساس حقیقی خویش را الزامی دانست و گفت: شورا به عنوان نهاد مردمی از حضور در جلسات دولتی که می تواند بعضا راهگشا باشد، محروم است و این نوع رویکرد به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

ابوبکر درویشی با بیان اینکه نبود درآمد پایدار معضلی برای احقاق بخشیدن به خواسته های شهروندان است، افزود: تامین اعتبار برای پروژه های عمرانی نیازی اساسی است چه بسا اگر کنارگذر شهر سنندج به بهره برداری می رسید، امروز شاهد وقوع حوادث ناگوار نبودیم.

وی با برشمردن ظرفیت های استان در بخش های مختلف گفت: افزون بر اینکه بهبود و تکمیل زیر ساخت ها راه را برای ورود سرمایه به استان تسهیل می کند، از سوی دیگر از ورود مهاجر به شهرها و بیکاری جوانان نیز کاسته می شود.

رئیس شورای شهر سنندج جایگاه پایین شورا ها را به کوته بینی و تنگ نظری شماری از مدیران نسبت داد و افزود: با ارج نهادن به هویت شورا ها و توسعه اختیارات آنها می توان شاهد بروز رویداد های شایانی برای استان باشیم.

جلال شریعتی به طفره رفتن و از مسئولیت شانه خالی کردن پاره ای از دستگاه های اجرایی برای پرداخت بدهی به شهرداری اشاره کرد و گفت: در همین راستا به تازگی اداره اوقاف بدون همخوانی و یا تناسب با رسالت اصلی خویش مبادرت به برداشت وجوهی از شهرداری کرده و دست شهرداری را برای ارائه خدمات به شهروندان بسته است.

وی خاطر نشان کرد: کردستان به لحاظ شاخصه های فرهنگی که توسعه را در خویش می پروراند، غنی است و در صورت برقراری دولت و شورا نیز شاهد آبادانی و شکوفایی شهرستان ها و روستا ها خواهیم شد.

نماینده شورای کامیاران در شورای استان نیز در این نشست گفت: سوالی که مطرح است، این است که چرا پس از سی و اندی سال کردستان رنگ توسعه را به دیدگانش ندیده و همچنان از مدیران ناکارآمد و ناهماهنگی بانک های عامل در رنج و عذاب است.

خلیل عزیزی عنوان کرد: باور و یقین مدیران دولتی به حضور و بروز شورا ها به عنوان نمایندگان مردم با نداشتن کارت شناسایی و محرمانه خواندن جلسه ها عینیت دارد.

وی بازنگری نسبت به این مسئله را خواستار شد و افزود: شورا ها در قالب زبان و بیان مردم بایستی آزادانه به ارائه راهکار بپردازند.

محمد کرمی نیز به عنوان عضو شورای سقز، نبود سواد رسانه ای در میان شورا ها را معضلی اساسی خواند و گفت: برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت برای شورا های شهر و روستا در راستای پذیرش انتقادات ضروریست.

وی، دو عامل نیروی انسانی و زیرساخت ها را در بروز توسعه مهم ارزیابی و عنوان کرد: با وجود افراد توانمند و تسریع بخشی در تکمیل زیر ساخت ها توسعه حواصل خواهد شد.

ارزشی برای منتخبان مردم قائل نیستیم

نماینده شورای بیجار هم گفت: مردم را در دایره تصمیم گیری های خود دخالت دهید تا در تصمیم گیری ها دچار شکست نشوید.

افشاری قائل شدن اهمیت به مردم و شورا ها را مهم ارزیابی کرد و افزود: متاسفانه مدت هاست که ارزشی برای منتخبان مردم قائل نیستیم، به همین دلیل تعطیلی و نبود شورا ها بهتر خواهد بود!

وی با بیان اینکه توسعه متناسب با فرهنگ و زیر ساخت ها شکل می گیرد، تصریح کرد: به واسطه فقدان شخصیت پردازی شهرها شاهد مهاجرت سیل آسای مردم به حاشیه های شهر هستیم.

رئیس شورای شهرستان دهگلان هم در این نشست به طرح ها و پروژه های ملی نیمه تمام اشاره کرد و افزود: تامین اعتبار برای پروژه هایی که در حال تخریب هستند، بایستی مرود توجه قرار گیرد.

چیمن حسامی به بازار آشفته اقتصادی دهگلان هم گریزی زد و گفت: بازارایان با پیوند احتکار و گران خواندن دلار عملا موجبات تلاطم و آشفتگی را فراهم آورده و اتخاذ تمهید نسبت به این امر ضروریست.

وی اختصاص یارانه قیر به شهرداری و خشک شدن چاه های کشاورزی و جذب کم نیروی کار بومی در کارخانه های این شهرستان را از چالش های دهگلان تلقی کرد.

در این نشست دیگر مشکلات شهرها توسط منتخبان مردم همچون کامل نشدن اجرای طرح هادی در روستا‌های دیواندره و مشکل آنتن دهی موبایل و نیز تردد مکرر تانکر های حامل سوخت در مریوان بدون برنامه و نیز امکان آنی وقوع هر گونه حادثه از جمله مباحثی بود که پیرامون آن سخن رانده شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز