خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی استان تهران:

60 هزار هکتار جنگل کاری و توسعه فضای سبز در انتظار تخصیص اعتبار

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۶۱۴

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: در حال حاضر حدود 60 هزار هکتار جنگل کاری توسط منابع طبیعی در استان تهران ایجاد شده که با توجه به نیاز استان و رسیدن به میانگین 8 درصد کشوری 60 هزار هکتار دیگر از اراضی استان بایستی زیر پوشش جنگل کاری و توسعه فضای سبز قرار گیرد که برای تحقق این امر لازم است تا اعتبارات مورد نیاز تخصیص یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی کیان که در جمع اعضای شورای هماهنگی این اداره کل سخن می گفت افزود: بر اساس مصوبه ستاد فضای سبز استان تهران و تأکید استاندار مقرر شد سالانه 3 هزار هکتار توسط شهرداری تهران و منابع طبیعی و 3 هزار هکتار نیز توسط شهرداری‌های استان تهران، دهیاری‌ها، شهرک‌های صنعتی و صنایع بزرگ جنگل کاری انجام شود که در یک بازه زمانی 10 ساله 60 هزار هکتار جنگل کاری و فضای سبز در سطح استان ایجاد خواهد شد.
 
وی در بخشی دیگر از سخنان خود اجرای طرح کاداستر اراضی ملی را از راهبردهای اصلی مجموعه منابع طبیعی دانست و اظهار داشت: تهیه و اجرای نقشه‌های کاداستر اراضی ملی و صدور اسناد تک برگی یکی از اصول حفاظت از اراضی ملی و تثبیت مالکیت دولت است که این اتفاق گامی مهم برای مبارزه با زمین خواری و جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از انفال بشمار می آید که این طرح با توجه به اهمیت آن در استان تهران در حال اجرا است اما برای سرعت بخشیدن به آن نیازمند تأمین منابع مالی هستیم.
 
حراست‌ها آیینه دستگاه‌ها هستند
 
در این جلسه رضا افلاطونی مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور نیز گفت: حراست‌ها بعنوان واحدهای نظارتی و بازوی مدیریت به شمار می آیند و از ویژگی‌های این نهاد صداقت و وفاداری است.

وی حراست را به منزله آیینه هر دستگاه برشمرد و خاطر نشان کرد: حراست بایستی هم مشکلات و نواقص و هم تلاش ها و قوت ها را منعکس کند.
 
این مقام مسئول پیش بینی آینده و داشتن قدرت تحلیل را از وظایف اصلی حراست ها دانست و بیان داشت: مهمترین توقعی که از همکاران حراست می رود پیش بینی و پیشگیری به موقع از مخاطرات است.
 
مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان جنگل‌ها حفاظت از پرسنل و ایجاد فضای امن را از دیگر وظایف حراست‌ها دانست و یادآور شد: نیروی انسانی سرمایه اصلی هر دستگاه و سازمانی است که حراست‌ها بایستی با در نظر گرفتن تمهیدات و تدابیر لازم فضای امن و بدون دغدغه‌ای را برای مدیران و کارشناسان فراهم کنند.
 
وی تکریم ارباب رجوع را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: یکی از دلایل نارضایتی ارباب رجوع عدم سرعت در پاسخگویی به موقع است که برای بالا بردن رضایت‌مندی ضرورت ایجاب می‌کند تا پاسخ ارباب رجوع سریع داده شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز