خبرگزاری کار ایران

استاندار لرستان خبر داد:

اختصاص بودجه از محل توازن منطقه‌ای به سد معشوره لرستان

asdasd
کد خبر : ۶۴۴۵۵۳

استاندار لرستان بر لزوم تکمیل زنجیره تولید کشاورزی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا لرستان، سیدموسی خادمی در مراسم افتتاح و توسعه سیلو ۵۰ هزار تنی زاگرس کوهدشت اظهار کرد: امروز یکی از نیازهای اصلی این شهر برطرف شده و تا حد زیادی مشکل سقف ماشین‌هایی که قرار بود گندم تحویل بدهند را برطرف کرده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد اعتبار این پروژه توسط سرمایه‌گذار طرح تامین شده است، افزود: بخش کشاورزی یکی از محورهای اصلی توسعه استان است و البته این موضوع به معنای بی‌اهمیت بودن سایر بخش‌ها نیست.

خادمی با اشاره به اینکه در سایر بخش‌ها نیز باید کار کرد، ادامه داد: کشاورزی از مزیت‌های نسبی استان محسوب می‌شود و ریشه در گذشته ما دارد بنابراین اینگونه فعالیت‌ها را باید توسعه داد و به ترویج آنها کمک کرد.

استاندار لرستان با بیان اینکه توسعه کشاورزی تاثیر اقتصادی بالایی دارد، ادامه داد: بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تن گندم با احتساب هر کیلو ۱۴۰۰ تومان در استان خریداری می‌شود که حدود ۷۰۰ میلیارد تومان می‌شود؛ کل اعتبارات استانی کمتر از ۸۰۰ میلیارد تومان است و شهرستان کوهدشت بودجه‌ای که برای طرح‌های عمرانی می‌گیرد تقریبا ۶۰ میلیارد تومان است که اگر ۶۰ تا ۷۰ هزار تن گندم بفروشد نزدیک به ۹۰ میلیارد تومان از این طریق وارد اقتصاد منطقه می‌شود.

وی به برنامه توسعه و چهار ساله و پروژه‌های کلیدی استان اشاره کرد و با بیان اینکه بخش کشاورزی را به طور ویژه در این برنامه‌ها دیده‌ایم، گفت: از پروژه‌هایی که تعریف شده‌اند می‌توان به نهایی کردن ایستگاه‌های پمپاژ، توسعه گیاهان دارویی و دامپروری و کاشت باغات دیم اشاره کرد.

خادمی معتقد است : هر استان با توجه به مزیت‌های نسبی خود باید کار کند و کشاورزی را مزیت لرستان عنوان کرد که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

استاندار لرستان به کمبود آب در کوهدشت نیز اشاره کرد و گفت: طی سال‌های گذشته تلاش‌های زیادی برای رفع این مشکل شده اما متاسفانه هنوز راه به جایی نبرده‌ایم امیدواریم هر چه سریع‌تر سد معشوره به بهره‌برداری برسد کمااینکه مجموعه استانداری و نماینده این شهرستان در مجلس به صورت جدی پیگیر این موضوع هستند.

وی خاطرنشان کرد: تعیین تکلیف این سد جزو برنامه‌های اصلی ماست و امسال علاوه بر ردیف‌های ملی، از محل اعتبارات توازن منطقه‌ای به آن کمک خواهد شد.

خادمی بیان کرد: امیدواریم با انجام اینگونه کارها، تحرکی در اقتصاد منطقه به وجود آید.

استاندار لرستان بر لزوم ایجاد صنایع تکمیلی، جانبی و وابسته در کنار زراعت و باغبانی استان تاکید کرد و گفت: بدون ایجاد این زیرساخت‌ها با مشکلاتی روبرو می‌شویم و باید زنجیره تکمیل شود.

 

انتهای پیام/
رضا گودرزی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز