خبرگزاری کار ایران

دیدار عمار حکیم و العامری

asdasd
کد خبر : ۶۴۳۹۰۲

رئیس جریان «الحکمه» و رئیس ائتلاف «الفتح» در عراق دیدار و درباره پرونده تشکیل دولت بعدی و دستیابی به ائتلاف‌های مطلوب گفت‌وگو کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از السومریه‌نیوز، دفتر رسانه‌ای «سید عمار حکیم» رئیس جریان «الحکمه» در عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد، حکیم عصر جمعه در دفترش از «هادی العامری» رئیس ائتلاف الفتح استقبال، و با وی درباره موضوع تظاهرات در بصره و برخی شهرهای عراق گفت‌وگو کرد.

سید عمار حکیم در این دیدار از دولت عراق خواست تا «به خواسته‌های قانونی تظاهرات‌کنندگان» در بصره و چند استان دیگر که خواهان بهبود وضعیت خدمات‌رسانی و اشتغال‌زایی و از بین بردن فساد هستند، پاسخ دهند و طرح‌هایی را برای این امر آماده کنند.

وی «حمایت خود از تظاهرات‌کنندگان که خواستار حقوق مشروع‌شان هستند را اعلام کرد» و متذکر شد تظاهرات‌هایی که در برخی استان‌های عراق برگزار می‌شود، باعث می‌شود تشکیل دولت خدمت‌رسان در رأس اولویت‌ها قرار بگیرد و گروه‌های سیاسی نیز مسئولیت سرعت بخشیدن به روند تشکیل دولت را عهده‌دار شوند.

سید عمار حکیم و العامری همچنین درباره تشکیل دولت بعدی و دستیابی به ائتلاف‌های مطلوب برای این امر، رایزنی کردند.

طبق این گزارش، تظاهرات در بصره و در چند شهر دیگر عراق در اعتراض به بیکاری و کمبود آب آشامیدنی از روز یکشنبه آغاز شده و تا کنون هر روز ادامه داشته است.

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز